عصر بازار

پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه برای صادرات سیب زمینی و شیر

عصر اعتبار- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: با وزیر جهاد کشاورزی توافق کردیم که ۲۰۰ میلیارد تومان برای صادرات سیب زمینی و شیر یارانه پرداخت کنیم. کشاورزان نگران تولید و صادرات نباشند زیرا دولت برای امسال هزار میلیارد تومان مشوق‌های صادراتی پیش بینی کرده است.

پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه برای صادرات سیب زمینی و شیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت، امروز 30 اردیبهشت در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: دولت به اندازه خود سالانه در این زمینه کار انجام می دهد اما اگر در چارچوب اقتصاد مقاومتی می خواهیم مردم بنیانی اقتصاد را تقویت کنیم، نیاز به همکاری بخش غیردولتی داریم.

    وی افزود: این به معنای فروش طرح‌ها نیست بلکه از هر روش مشارکتی که بتوان استفاده کرد، استقبال می کنیم و حاضریم طرح ها را به بخش غیردولتی واگذار کنیم تا طرح های نیمه تمام به پایان برسد.

    وی یادآور شد که نزدیک به 200 طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که اتمام آنها به 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به حمایتهای دولت از بخش کشاورزی اظهار کرد: دولت مصمم است تا با خرید تضمینی و کمک به صادرات مشکلات بخش کشاورزی را حل کند. در سال 1392 زمانی که دولت کار خود را آغاز کرد کل منابعی که برای خرید گندم هزینه می شد بالغ بر 4300 میلیارد تومان بود که سال گذشته به رغم تمام تنگناهای اقتصادی به 9400 میلیارد تومان رسید و امسال به بیش از 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

    نوبخت یادآور شد: دولت متعهد است تا برای توسعه کشور و رفاه مردم هزینه کند و برهمین اساس سال گذشته تنها برای بخش بهداشت و درمان بالغ بر 3400 میلیارد تومان هزینه کردیم.

    وی با بیان اینکه در 70 سال اخیر بیش از 10 برنامه توسعه در کشور اجرا شده است، گفت: بنا بر این بود تا از فرازو فرودهایی که در هر مقطع وجود دارد استفاده شود و در برخی دولت ها فراز و برخی دولتها نیز با فرود مواجه بودند. دولت تدبیر و امید نیز از این قاعده مستثنی نیست و تمام همت دولت بر این بود تا زنجیر سنگین و ظالمانه ای که پای اقتصاد ملی بسته شده بود و مانع حضور قدرتمند ایران در رقابت های منطقه ای می شد را بردارد.

    نوبخت اظهار کرد: آنچه که در این سه سال بر ما گذشت با اتحاد ملی و رهبری داهیانه و صمیمانه موجب شد برجام را به سرانجام برسانیم.

    وی گفت: عده ای انتظار دارند هرآنچه که در طول سالیان گذشته برای کشور مانع بود با برجام برطرف شود در حالیکه ماموریت برجام این نبود. برجام مربوط به مسئله هسته ای و تحریم های مرتبط با آن بود که مورد تائید شورای امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و مقام معظم رهبری قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه قصد دولت فقط برطرف کردن تحریم ها نبوده و نیست، گفت: ما آماده ایم تا از فرصتی که ایجاد شده به نحو مطلوبی بهره برداری کنیم. افزایش تولید ملی به عنوان هدف مهم دولت است که نیاز به مشارکت ملی دارد تا منجر به افزایش شغل و درآمد مردم و رفاه در کشور شود.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه در فرصت پس از برجام تلاش شده تا مردم به تولید درون زا ترغیب شوند، گفت: تولید درون زا جزو سیاست های مصرح اقتصاد مقاومتی است که برای رشد و پویایی آن باید همه ظرفیت‌ها را فراهم کنیم و روابط خود را با کشورهای همسایه و دنیا بهبود ببخشیم. اگر امروز ما به دنبال بهبود روابط با هستیم براساس اقتصاد مقاومتی است در حالیکه عده ای با دیده تردید به آن می نگرند و تصور می کنند که انحرافی رخ داده است.

    نوبخت اعلام کرد: از 27 دی ماه سال گذشته تاکنون 41 طرح با 3 میلیارد و 418 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

    وی با اشاره به حمایت های دولت از بخش صنعت هم اظهار کرد: 7 هزار واحد صنعتی در کشور شناسایی شده که 16 هزار میلیارد تومان اعتبار سرمایه در گردش برای آنها در نظر گرفته شد که به صورت تسهیلات پرداخت می شود که 800 میلیارد تومان آن تسهیلات یارانه ای است.

    نوبخت گفت: درآمدهای کشور از 118 میلیارد دلار به 18 میلیارد دلار کاهش یافت و رشد اقتصادی ما منفی 6.8 درصد بود با این حال در سه ماهه چهارم سال گذشته 2 درصد رشد اقتصادی مثبت داشتیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو