عصر بازار

در حاشیه نشست مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی در جاکارتا

جزئیات نشست وزیر اقتصاد با معاون رئیس جمهور اندونزی

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد ایران در نشتست با معاون رئیس جمهور اندونزی موارد همکاری دو کشور را تعیین کردند و قرار شد حجم تجارت دو کشور در کوتاه مدت به ۵ میلیارددلار برسد.

جزئیات نشست وزیر اقتصاد با معاون رئیس جمهور اندونزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی ایران که برای شرکت در چهل و یکمین مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی به جاکارتا پایتخت اندونزی رفته است طی نشست نیم ساعته خود با قائم مقام رئیس جمهور اندونزی مسائل مهم  اقتصاد دو کشور را بررسی کردند.

    پایگاه خبری اندونزیایی تمپو در گزارش صحبت‌های علی طیب‌نیا نوشت: دولت ایران در نظر دارد تا روابط اقتصادی با اندونزی را تحکیم بخشد و این وضعیت رو به بهبود است. دو کشور ایران و اندونزی نگاه متعادلی در موارد مختلفی که احتمالاً اتفاق می‌افتد دارند.

    به گفته این پایگاه خبری، طیب‌نیا گفته است ایران و اندونزی قبل از اعمال تحریم‌ها روابط بسیار خوبی داشتند که در زمان تحریم روابط کمتر شد.ارزش تجاری این دو کشور قبل از تحریم‌ها 2 میلیارد دلار بود که انتظار می‌رود در آینده این رقم افزایش یابد.

    وزیر اقتصاد ایران اعلام کرده است که در کوتاه مدت حجم تجارت ایران و اندونزی به 5 میلیارد دلار خواهد رسید.

    به گفته طیب‌نیا، بخش‌های دو کشور که باهم همکاری می‌کنند افزایش می‌یابد. این بخش‌ها مربوط به کالاها، خدمات، صنایع و نیروگاه‌ها و زیرساخت‌ها و نیز توسعه نانوتکنولوژی خواهد بود.

    طیب‌نیا همچنین در این اجلاس گفته است هیچ محدودیتی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و اندونزی وجود ندارد.

    همچنین قائم مقام رئیس جمهور اندونزی آقای« جی‌کی» اعلام کرده اندونزی فرصت بسیار مناسبی بعد از لغو تحریم‌ها پیدا کرده است و این همکاری‌ها می‌تواند در بخش انرژی به ویژه نفت متمرکز شود. همچنین اندونیز خواهان توسعه روابط بانکی دو کشور هستیم،‌جی‌کی به جزئیات همکاری بانکی دو کشور اشاره‌ای نکرد.

    وزیر اقتصاد ایران به همراه 3 نماینده دیگر در جاکارتا حضور دارد، جلسه طیب‌نیا با معاون رئیس جمهور حدود 30 دقیقه به طول انجامید در این جلسه درباره مسائل اقتصادی هم بحث و گفت‌وگو شد.

    طیب‌نیا همچنین تاکید کرد که دو کشور درباره مبارزه با تروریسم متعهد می‌شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو