عصر بازار

وزیر اقتصاد ایتالیا در حال برنامه ریزی برای سفر به تهران است

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه ساچه با بیان این که وزیر اقتصاد ایتالیا در حال برنامه ریزی برای سفر به ایران است، گفت: این برنامه به منظور تقویت همکاریهای مالی و بانکی میان دو کشور هدفگذاری شده است که در چارچوب دور جدید مناسبات تهران- رم دنبال می شود.

وزیر اقتصاد ایتالیا در حال برنامه ریزی برای سفر به تهران است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از پایگاه خبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، الساندرو کاستِلانو (Alessandro Castellano) در دیدار با مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: ایجاد شرکت مشترک بین «دانیلی (ایتالیا) و ایمیدرو (ایران)» خبر خوبی برای توسعه همکاریهای دو طرف در بخش معدن و صنایع معدنی است.

    مدیرعامل شرکت بیمه دولتی ایتالیا (ساچه) و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در دیدار با یکدیگر، تشکیل شرکتهای مشترک در زمینه های بیمه ای، بانکی و معدنی را گام نخست افزایش همکاریهای دوجانبه توصیف کردند.

    کاستلانو درباره موضوعهای مطرح شده در دیدار با ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران، گفت: راههای تسهیل افزایش روابط دو طرف و رفع موانع همکاری بیمه ای و بانکی دو کشور بررسی شد.
    وی افزود: وزیر اقتصاد ایتالیا سرگرم برنامه ریزی برای سفر به ایران است. این برنامه به منظور تقویت همکاریهای مالی و بانکی میان دو کشور هدفگذاری شده است که در چارچوب دور جدید مناسبات تهران- رم دنبال می شود.

    رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در این دیدار درباره همکاری شرکتهای ایتالیایی با همتایان ایرانی گفت: تشکیل شرکت مشترک با نام «پرشین متالیکز» گام نخست افزایش همکاریهای دو طرف به شمار می آید.

    کرباسیان اعلام کرد بر اساس تفاهمنامه ایمیدرو و دانیلی که از دستاوردهای سفر دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به رم و سفر متقابل نخست وزیر ایتالیا به تهران است،‌ کارخانه هایی در زنجیره فولاد از کنسانتره سنگ آهن تا تولید شمش و محصول نهایی در چابهار ساخته می شود.
    وی افزود: قرار است بخشی از تولید این شرکت مشترک به اروپا صادر شود.

    به گفته وی، دو طرف طبق نقشه راه ترسیم شده،‌ برنامه هایی نیز برای ساخت کارخانه ٤۰۰هزار تنی تولید آلومینیوم پیش رو دارند.
    رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: شرکت «اس.ام.اس دِماگ» و فولاد مبارکه نیز طرحی برای افزایش یک میلیون و ٦۰۰ هزار تنی ظرفیت تولید فولاد هرمزگان پیش رو دارند که این طرح نیز در حال نهایی شدن برای اجراست.

    کرباسیان در پاسخ به درخواست مدیرعامل ساچه برای تسویه حساب اقساط معوق شرکت آلومینیوم المهدی- هرمزآل (بندرعباس) با بیمه ساچه گفت: سازمان ایمیدرو ضمانتنامه این شرکت را برای بیمه ساچه صادر کرده است و برای پرداخت بدهی آن شرکت به ساچه تلاش می کند.
    وی یادآوری کرد این شرکت بر اساس سیاستهای خصوصی سازی کشور، بوسیله دولت از حاکمیت ایمیدرو خارج و خصوصی شده است.

    کرباسیان با ابراز ناخرسندی از معطل ماندن تعهد مالی المهدی- هرمزآل تاکید کرد بیمه ساچه پشتیبان بسیاری از طرحها در ایران است و بنابراین بزودی نتایج پیگیریهای صورت گرفته، برای انجام تعهد مالک جدید خصوصی، اطلاع رسانی می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو