عصر بازار

تحریم‌های نفتی به اقتصاد ایران کمک کرد!

عصر اعتبار- گزارش های بین المللی از رشد اقتصادی ایران در سالهای اخیر نشان می دهد اقتصاد ایران اتکای کمتری به صادرات نفت داشته است.

تحریم‌های نفتی به اقتصاد ایران کمک کرد!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از مهر، در تحلیل از صادرات نفت خام ایران نوشته است تحریم های نفتی در سالهای گذشته به اقتصاد ایران و رشد ناخالص ملی آن کمک کرده است.

    در سالهای اخیر به خاطر تحریم های بین المللی علیه ایران و صادرات نفتی این کشور موجب افزایش قدرت اقتصادی این کشور در زمینه های غیر نفتی شده است.

    بر این اساس بین سالهای 2012 تا 2013 اقتصاد ایران با کمبودهایی به خاطر تحریم های اقتصادی مواجه بوده است ولی یک سال بعد در سال 2014 رشد اقتصادی ایران رشد چشمگیری داشته است.

    صندوق بین المللی پول روز پنج شنبه در شهر لندن کنفرانسی با هدف بررسی رشد اقتصادی ایران و پیوستن مجدد این کشور به عرصه تجارت جهانی برگزار کرد.

    در این کنفرانس کارشناسان اقتصادی اعتقاد خود را درباره رشد اقتصادی ایران و مناطق آزاد این کشور مثبت ارزیابی کردند.

    در این جلسه «اسیم هوساین» معاون صندوق بین المللی پول در امور خاورمیانه اعلام کرد ایران بر خلاف کشورهای همسایه خود اتکای کمتری به صادرات نفت خام پیدا کرده است.

    طبق گزارش بانک جهانی اقتصاد ایران در سال جاری حدود 4 درصد رشد داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی