عصر بازار

وزیر اقتصاد در گفت وگو با آنتارا مطرح کرد

علاقه دو بانک خصوصی ایران برای تاسیس بانک جدید در اندونزی

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان از علاقه دو بانک خصوصی ایران برای سرمایه گذاری در اندونزی و تاسیس بانک جدید در این کشور جنوب شرق آسیا و یا خرید سهام یک بانک اندونزی خبر داد.

علاقه دو بانک خصوصی ایران برای تاسیس بانک جدید در اندونزی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی که به منظور شرکت در چهل و یکمین اجلاس هیات های عامل بانک توسعه اسلامی به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر کرده است، گفت که دو بانک ایرانی برای سرمایه گذاری در اندونزی ابراز علاقه کرده اند.
    وی در طول این سفر که امروز جمعه پایان می یابد به خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، گفت که بانک های پارسیان و سامان، دو بانک خصوصی ایران مایل به سرمایه گذاری در بخش بانکی اندونزی هستند.
    وی اعلام کرد دو بانک خصوصی ایرانی مشتاق به تاسیس یک بانک جدید و یا حتی خرید سهام بانک در اندونزی هستند.
    به گفته وزیر اقتصاد، دلیل نگاه بانک های ایرانی به اندونزی، ساخت یک سیستم همکاری خوب بین دو کشور در زمینه های بانکی است.
    وی یکی دیگر از اهداف همکاری بانک های ایرانی با اندونزی را توسعه هرچه بیشتر مناسبات و سرعت بخشیدن به توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور عنوان کرد.
    طیب نیا در این سفر با 'یوسف کالا' معاون رئیس جمهوری و 'بامبانگ بروجونگورو' وزیر دارایی اندونزی به طور جداگانه دیدار و توسعه همکاری ها و حل مشکلات بر سر راه رشد مناسبات از جمله مسائل بانکی و اتصال نظام بانکی دو کشور را مورد بررسی قرار داد.
    وی گفت: ما می خواهیم و امیدواریم سیستم بانکی دو کشور ایران و اندونزی با هم کار کنند.
    'ولی الله محمدی نصرآبادی' سفیر ایران در اندونزی اردیبهشت ماه جاری برداشته شدن تحریم ها پس از اجرای برجام را فرصت مناسبی برای توسعه همکاری دو کشور دانست، اما تاکید کرد در حال حاضر همکاری بانکی میان ایران و اندونزی بزرگترین چالش در روابط دو جانبه است.
    محمدی از برقرار نشدن روابط بانکی میان دو کشور به عنوان مساله ای مهم پیش روی توسعه مناسبات فی مابین نام برد و خاطر نشان کرد: ایران تاکنون چندین هیات بانکی برای برقراری روابط میان نظام بانکی دو کشور به اندونزی اعزام کرده است و امیدواریم با برقراری این روابط شاهد توسعه مناسبات اقتصادی در تمامی زمینه ها باشیم.
    ارزش مناسبات اقتصادی ایران و اندونزی در سال 2011 بیش از 2 میلیارد دلار بود که با اعمال تحریم ها علیه ایران این میزان سال به سال کاهش یافت.
    سفیر ایران معتقد است امروز و پس از لغو تحریم ها به یقین می توانیم سطح روابط خود را به راحتی از مرز 2 میلیارد دلار نیز عبور دهیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو