عصر بازار

قیمت طلا به ۱۲۵۴ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز به رقم ۱۲۵۴ دلار و ۴۶ سنت رسید که فاصله چندانی با پایین ترین رقم ۳ هفته اخیر (۱۲۴۴ دلار) که دیروز به ثبت رسیده بود نداشت.

قیمت طلا به ۱۲۵۴ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه پس از 2 جلسه کاهش، تثبیت شد، اما به دلیل تقویت ارزش دلار و قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در آینده ای نزدیک، در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی 8 هفته اخیر قرار دارد.

    ویلیام دادلی، رئیس فدرال رزرو شعبه نیویورک روز پنجشنبه گفت، این احساس قوی در بین مقامات بانک مرکزی آمریکا وجود دارد که بازارها احتمال اتخاذ سیاست انقباض پولی را دست کم گرفته اند و اینکه فدرال رزرو در مسیر افزایش نرخ بهره در ماه های ژوئن یا جولای قرار دارد.

    این اظهارات یک روز پس از آن منتشر شد که صورت مذاکرات نشست ماه آوریل فدرال رزرو فاش ساخت که اکثر سیاستگذاران احساس می کنند افزایش نرخ بهره در ماه آینده می تواند تصمیم مناسبی باشد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به رقم 1254 دلار و 46 سنت رسید که فاصله چندانی با پایین ترین رقم 3 هفته اخیر (1244 دلار) که دیروز به ثبت رسیده بود نداشت. قیمت فلز زرد در این هفته 1.5 درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به 25 مارس تاکنون بوده است.

    ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «فضای بازار طلا اکنون به میزان قابل توجهی متفاوت از چیزی است که چند هفته پیش یعنی هنگام افت ارزش دلار بود.»

    ارزش دلار روز جمعه در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم در حدود دو ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت سومین هفته متوالی افزایشی قرار گرفت.

    طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا چنین افزایشی هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد را بالا می برد.

    قیمت طلا در سال جاری به دلیل اینکه سرمایه گذاران تصور می کردند فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را کند کرده، 18 درصد افزایش یافته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی