عصر بازار

صنعت بیمه کشور باید به فکر بازارهای خارجی باشد

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت بیمه ما تاکید کرد : در دوران پساتحریم علاوه بر بازارهای داخلی باید به فکر تصاحب بازارهای خارجی هم باشیم.

صنعت بیمه کشور باید به فکر بازارهای خارجی باشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مجید صفدری گفت : صادرات بیمه ای مهم است و به دنبال بازاریابی خارجی هم هستیم و تمایل کارگزاران و بروکرها و نمایندگان کشورهای اروپایی همانند فرانسه،‌ انگلیس،‌ روسیه و کشورهای عربی به این موضوع، اهمیّت این حوزه را برای ما دوچندان می کند.

    وی تصریح کرد : سال‌هاست که برخی مسئولان و مدیران تئوری پردازی داشته اند و 9 سال دیگر زمان تحقق و کسب اهداف سند و چشم انداز بیست ساله است؛ به تئوری‌ها و نظریه‌ها، رویکرد اجرایی دهیم تا با سرعت بیش از روز قبل، به اهداف چشم انداز 1404 برسیم.
    صفدری با تاکید بر مفاد مندرج و اهداف ترسیم شده صنعت بیمه کشورمان در این چشم انداز و سند ملی تصریح کرد: این زمان به سرعت سپری خواهد شد.

    فدری در ادامه افزود: شرکت بیمه "ما" توانست اولین شرکت برگزار کننده مجمع سالانه در سال 95 در صنعت بیمه باشد.کار بسیار سختی بود که تنها با شفافیت مالی انجام شد.

    مدیر عامل شرکت بیمه "ما" با اشاره به مدیریت مشارکتی و استفاده از خرد جمعی یادآور شد: این رویکرد منجر به آن شده تا امروز بیمه "ما" به عنوان ششمین شرکت سود ده صنعت بیمه و چهارمین شرکت به لحاظ حاشیه سودآوری مطرح شود.

    صفدری گفت: نرخ شکنی هرگز شایسته نبوده و به هیچ عنوان پسندیده ننیست ، این شرکت سعی دارد با ارائه خدمات مناسب و شایسته بیمه ای گامی در جهت گسترش فرهنگ بیمه بردارد.

    صفدری به جایگاه امروز شرکت بیمه "ما" در اذهان عمومی اشاره کرد و ادامه داد: نام این شرکت به منظور تقویت و اجرای سیاست‌های مسئولیت اجتماعی مانند بیمه پلنگ ایرانی مورد تقدیر قرار گرفته است.

    وی افزود : شرکت سهامی بیمه « ما » در حال تبدیل شدن به یک برند است و مورد توجّه بیمه گران اتکایی بزرگ دنیا نظیر UIB, NASCO و لویدز قرار گرفته است. به طوری که آنها حاضرند ریسک های ما را قبول کنند و در آن سرمایه گذاری کنند. این مهم به خاطر اعتبار و شناخت مثبتی است که آنها را شرکت بیمه ما به دست آورده اند.

    وی در باره اینکه در صنعت بیمه، بالاترین سرمایه و دارایی شرکت چیست؟ گفت : عملیات بیمه گری شبیه یک مثلث متساوی الاضلاع است . راس اوّل سهام دار ، دوم سازمان و راس سوم مشتریان است.کارکنان در شرکت سهامی بیمه «‌ما» بالاترین سرمایه و دارایی است. در عملیات بیمه گری مواد اوّلیه، تجهیزات و تکنولوژی کارکنان است. اگر کارکنان رضایت مندی شغلی داشته باشد، از عدالت سازمانی برخودار باشند، آموزش های لازم و کاربردی را در شرکت حس کنند، بنابراین رضایت مندی آنها باعث رضایت مندی مشتریان می شود، نکته دیگر لازمه عملیّات بیمه گری شایسته، ایجاد رابطه تعاملی و دو طرفه بین کارکنان و مشتریان است که این موضوع نیز در حال نهادینه شدن است.

    صفدری گفت : شرکت بیمه « ما » جزء 5 شرکت برتر در بیمه های زندگی قرار گرفته است و به انتخاب بیمه مرکزی مقام 4 فروش بیمه های زندگی، به بیمه «‌ما» تعلّق گرفت و % 9 سهم بازار بیمه های زندگی در اختیار شرکت بیمه «‌ ما » قرار دارد.

    وی افزود : بیمه « ما » تلفیقی از نیروهای جوان و باتجربه در صنعت بیمه است .

    تنها شرکتی هستیم که % 25 کارکنان مدرک کارشناسی ارشد و دکتری دارند. مزیّت رقابتی دیگر ما ایجاد حس همکاری و توجّه به خرد جمعی است در همه کارهایمان با معاونین و مشاورین مشورت می کنیم بعد تصمیم گیری انجام می دهیم.

    وی اعلام کرد : شرکت بیمه « ما » در حال گسترش یافتن، توسعه شبکه فروش و منعطف شدن است. در مراکز استان هایی که در آن شعبه نداشتیم مانند سمنان، زاهدان، زنجان،‌‌ ایلام و سنندج اقدام به تامین شعبه کرده ای و به دنبال این هستیم تا در مناطق آزاد و اقتصادی شعبه ایجاد کنیم و شعارمان این است که در دسترس باشیم تا مشتری داشته باشیم.

    وی تصریح کرد :خدمت کردن در صنعت بیمه افتخار بزرگی است و به حمدالله نصیب ما شده، چون مشتری مداری را اصل می دانیم اقدام به توسعه بخش های بازاریابی و فروش نموده ایم تا رضایت مشتریان را بیش از گذشته تأمین کنیم.

    شرکت بیمه « ما » در تیر 1390 راه اندازی شد، این شرکت ابتدا با سرمایه 40 میلیارد تومانی تشکیل شد. بعد از ثبت شرکت بیمه ما در بورس، شرکت سرمایه خود را به 100 میلیارد تومان رساند . اواسط بهمن ماه سال94 بالاترین ارزش سهام شرکت های بیمه ای را از آن خود کرد.

    شرکت سهامی بیمه ما ، اکنون با گذشت 4 سال از عمرش، از مرحله کودکی عبور کرده است. بیمه ما در سال 93 دارای 21 شعبه و باجه بوده است و 137 میز بیمه ای داشته است و کوشیده که اعتماد مشتریان را به خوبی جلب نماید.

    توانگری شرکت سهامی بیمه « ما » براساس بررسی های بیمه مرکزی 339 بوده است و چون این عدد بیشتر از عدد100 بوده در سطح یک توانگری قرار گرفته است.

    سهم نگهداری شرکت نیز، 33 میلیارد تومان می باشد. سهم بازار شرکت بیمه « ما » در سال93 برابر با %‌1.7 است برای بانک ملّت مشتری حرف اوّ‌ل را می زند وجود بازار بیمه ای بکر که به آن اقیانوس آبی می گویند فرصتی است که باید از آن استفاده کنیم.

    صفدری گفت : تلاش کردیم در حوزه های مهم و بنیادین بیمه گری مانند حوزه فنی، بازاریابی و فروش، حوزه مالی و سرمایه گذاری، حوزه منابع انسانی و پشتیبانی، فن آوری اطّلاعات و It تحوّلی جدی ایجاد کنیم.

    اوّلین نکته ای که در شرکت برای ما اهمیّت داشت، بازاریابی، فروش و مدیریت روابط عمومی بود. قرار است سهام بیمه «‌ ما‌ » با داشتن شریک مالی و سرمایه گذاری و برند بانک ملّت بتواند در حدّ و اندازه این بانک بزرگ در صنعت بیمه ظاهر شود. از طرفی چون بازاریابی و فروش در بانک نهادینه است. این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دادیم. برای تقویّت مدیریّت بازاریابی و فروش افراد مناسبی را جذب کردیم که در توسعه شعب و فروش توانایی های لازم را داشته باشند. به زودی مشتریان را طبقه بندی خواهیم کرد و CRM جایگاه خاصّی خواهد یافت.

    به گزارش روابط عمومی بیمه "ما"، مجمع عمومی این شرکت 19 اردیبهشت ماه برگزار و 262 ریال سود برای هر سهم که حدود 90 درصد سود قابل تقسیم است ، میان سهامداران تقسیم شد.

    بر اساس این گزارش، مجمع عمومی بیمه "ما" با حضور دکتر محمد بیگدلی رئیس هیات مدیره بانک ملت به عنوان رئیس مجمع، آقایان دکتر قدمی مدیرعامل محترم گروه مالی ملت و آقای باطنی نماینده مدیریت سرمایه آتیه خواهان به عنوان ناظران، مهندس مجید صفدری مدیر عامل بیمه "ما" به عنوان منشی جلسه،خانم شیرازی به عنوان بازرس قانونی جلسه و آقای وحید وثوق مدیر مالی بیمه "ما" برگزار شد.

    در این مجمع صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 94 به تصویب رسید و مجید صفدری در باره فعالیت‌های بیمه "ما" در سال گذشته گفت:خوشبختانه امسال با وجود مشکلات و دستورالعمل‌های جدید توانستیم نخستین شرکت بیمه‌ای باشیم که مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار می‌کند.

    وی در خصوص نحوه محاسبه صورت‌های مالی توضیح داد: در سال‌های گذشته ذخایر فنی در رشته ثالث با توجه به آئین نامه 58 شورای عالی بیمه محاسبه می‌شد که امسال بر اساس روش مثلثی که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تدوین و ابلاغ شده است، محاسبه ذخایر رشته ثالث را انجام داده‌ایم.

    صفدری در ادامه اضافه کرد: این روش جدید محاسبه موجب افزایش ذخایر شرکت‌های بیمه خواهد شد و نتیجه آن ثبات و پایداری شرکت‌ها است. با تلاش‌های صورت گرفته همکاران، تمامی صورت‌های مالی بیمه "ما" شفاف و از طرفی ذخایر مالی مورد نیاز بخش بیمه‌های ثالث و سایر بیمه‌ها را به درستی و بر اساس روش جدید ابلاغی محاسبه کرده‌ایم.

    مدیر عامل بیمه "ما" همچنین در خصوص اقدامات مهم صورت گرفته در سال 94 گفت: یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در بیمه "ما" در سال گذشته توجه به حفاظت محیط زیست از جمله بیمه مسئولیت پلنگ ایرانی و در نمایشگاه اخیر کتاب مشارکت در طرح فرهنگ کارت بوده است که در هفته‌های گذشته تفاهم نامه آن را با حضور معاون محترم رئیس جمهور و رئیس محیط زیست امضا کردیم. همچنین توانستیم حدود ده میلیارد تومان از مطالبات معوق خود را وصول کنیم.

    وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بیمه "ما" برای سال 94 و سال جاری استفاده از ظرفیت‌های شعب و گسترش شبکه فروش و مشتری محور بودن است که در همین راستا شعبه‌های زاهدان، سمنان و سنندج را راه اندازی کرده ایم و روزهای آینده شعبه زنجان و سایر شعب را نیز افتتاح خواهیم کرد.

    مجید صفدری مدیر عامل بیمه "ما" در پایان گفت: بیمه"ما" اکنون پس از 4 سال توانسته است با پنج رتبه صعود رتبه سیزدهم را در میان شرکت‌های بیمه کسب کند که موفقیت شایان توجهی در صنعت بیمه به شمار می‌آید. همچنین 110 میلیارد تومان از پرتفوی سال گذشته از طریق فروش بیمه‌های مسئولیت، آتش سوزی، باربری و .. بوده است و پرتفوی بیمه "ما" در بخش بیمه‌های غیر زندگی بیش از 40 درصد رشد داشته است که نشان از ترکیب سبد پرتفوی مناسب و بهینه دارد.

    در بخش دیگری از این جلسه، دکتر محمد بیگدلی رئیس مجمع از شفافیت مالی در گزارش‌های تدوین شده و کسب جایزه مدیریت مالی طی سه سال متوالی و ورود به بازار بورس در سال 94 و توجه به برندینگ به عنوان نقاط قوت بیمه "ما" یاد و ابراز امیدواری کرد این شرکت بتواند با توجه به ظرفیت‌های خود انتظارات سهامداران را محقق سازد.

    همچنین در این مجمع گزارش عملکرد مالی سال 94 توسط وحید وثوق مدیرمالی بیمه "ما" قرائت شد. وی گفت: گزارش عملکرد مالی سال 94 بیمه "ما" خبر از رشد 39 درصدی پرتفوی شرکت بدون احتساب بیمه های مستمری - زندگی، سهم از بازار 1.4 درصدی در کل و سهم از بازار 3.2 درصدی بدون در نظر گرفتن بیمه‌های زیان ده ثالث و درمان گروهی، حفظ نسبت‌های مطلوب مالی از جمله کیفیت سود، بازده حقوق صاحبان سهام، حاشیه سود عملیاتی و .. می دهد.

    همچنین ضریب خسارت 48 درصدی بیمه "ما" حاکی از مدیریت مطلوب ریسک در شرکت داشته و در قیاس با ضریب خسارت صنعت بیمه در سال 93 که (84.6) نسبت بسیار مطلوبی به شمار می آید.

    همچنین به منظور خدمات رسانی سریع، شایسته ، مناسب و دقیق بیمه ای و همچنین گسترش شعب و در دسترس مشتری بودن، بیمه
    "ما" شعبه جدید خود را در غرب تهران افتتاح کرد.

    صفدری مدیر عامل بیمه "ما"، در آیین افتتاح شعبه غرب اعلام کرد: یکی از اهداف تدوین شده تحقق مشتری مداری است که باید به آن رویکردی عملیاتی بخشید و همچون نام برازنده و تاییده شده از سوی مقام معظم رهبری یعنی اقدام و عمل، اقدامی عملیاتی داشته و در عمل هدف را محقق کرد .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    پورسعید خلیلی