عصر بازار

رئیس بانک توسعه سنگاپور به تهران سفر می کند

تلاش سنگاپور برای حل موانع روابط بانکی با ایران

عصر اعتبار- سفیر ایران در سنگاپور روز جمعه گفت که معاون نخست این کشور جنوب شرق آسیا قول داد موانع بانکی برای توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور بزودی حل شود.

تلاش سنگاپور برای حل موانع روابط بانکی با ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'جواد انصاری' سفیر ایران در سنگاپور پس از برگزاری همایش 'فرصت های تجارت و سرمایه گذاری در ایران' که با حضور 155 مدیر شرکت بزرگ و برخی بانک های سنگاپور برگزار شد به خبرنگارایرنا، گفت که 'شارمن شانموگرانتام' معاون نخست وزیر این دولت – شهر روز پنجشنبه در دیدار 'علی ربیعی' وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان قول داد موانع بانکی در مسیر توسعه مناسبات بزودی حل شود.
    وی گفت که 'پیتر سی لیم هوآت' رئیس بانک توسعه سنگاپور (دی.بی.اس) که از بزرگترین بانک های این کشور است بزودی عازم تهران می شود تا برای ارتباط بانکی و همکاری پولی – مالی رایزنی هایی انجام دهد.
    بانک دولتی توسعه سنگاپور سال 1968 ثبت شده است.
    بلندپایه ترین دیپلمات ایران در سنگاپور همچنین گفت که معاون نخست وزیر سنگاپور که ریاست بانک مرکزی را برعهده دارد و وزارت دارایی را مدیریت می کند، در صدد دعوت از 'ولی الله سیف' رئیس بانک مرکزی کشورمان است که امیداوریم هرچه زودتر این سفر انجام شود.
    وی ابراز امیدواری کرد با سفر هیات بانک مرکزی کشورمان به سنگاپور موانع بانکی برای توسعه مناسبات اقتصادی بطور کلی برداشته شود.
    انصاری گفت که سنگاپور یکی از قطب های پولی و بانکی جهان در شرق آسیا است و در تعیین نرخ ارز نقش داشته و برغم اینکه تولید نفت ندارد، اما در تعیین قیمت نفت جزو موثرین جهان است.
    وی در ادامه با اشاره به تاریخ 40 ساله روابط، گفت که طی دو سال اخیر و پس از آغاز بکار دولت تدبیر و امید، روند رو به رشدی را در مناسبات دو جانبه ایران و سنگاپور شاهد هستیم.
    وی تبادل هیات های بلندپایه دو کشور طی سه ماه اخیر را در راستای روند روبه رشد مناسبات دانست.
    طی سه ماه گذشته 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه و 'علی ربیعی' وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سنگاپور بازدید کرده و 'اس.ایسواران' وزیر صنعت و تجارت این کشور جنوب شرق آسیا نیز اسفند ماه در صدر یک هیات 67 نفره از 58 شرکت بزرگ در تهران با مقامات کشورمان برای توسعه مناسبات مذاکره کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو