عصر بازار

سوئد در ایران دفتر تجاری دایر می‌کند

عصر اعتبار- وزیر کسب و کار سوئد اعلام کرد این کشور در واکنش به افزایش قیمت نفت قصد دارد روابط خود با ایران را تقویت کند و یک دفتر جدید تجاری در تهران تاسیس خواهد کرد.

سوئد در ایران دفتر تجاری دایر می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که قیمت نفت پس از پشت سر گذاشتن یک سال فاجعه بار در حال ترمیم است، بسیاری از بازیگران بین المللی برای تطبیق خود با روند جدید، پیش بینی هایشان را تغییر داده اند و گروه بانکی سوئد بانک از این قاعده مستثنی نیست.

    برای سوئد، اگر تجارت خود را با ایران افزایش دهد، رشد قیمت نفت دارای اثرات مثبتی خواهد بود.

    روزنامه آفارسوارلدن، گزارش داد، بر اساس پیش بینی سوئد بانک، متوسط قیمت نفت در سال 2016 به 45 دلار در هر بشکه خواهد رسید و قیمت نفت در سال آینده به طور متوسط به 60 دلار خواهد رسید.

    پیش بینی سوئد بانک نشان می دهد که قیمت نفت تا پایان امسال بالای 50 دلار خواهد بود و در پایان سال 2017 به نزدیکی 70 دلار خواهد رسید.

    سوئد بانک هشدار داد: «پیش بینی افزایش قیمت نفت موجب افزایش تولید خواهد شد و به همین دلیل افزایش واقعی قیمت ها کمتر از رقمی خواهد بود که ما پیش بینی می کنیم.»

    این روند افزایشی در بازار نفت سوئد بانک را بر آن داشته تا روابط تجاری خود با ایران ، به عنوان یکی از تولید کنندگان عمده نفت را از سر برگیرد. بعد از لغو تحریم های غرب علیه ایران، سوئد خود را برای گشایش یک دفتر جدید تجاری در تهران برای تسهیل مبادلات دو جانبه آماده کرده است.

    میکائیل دامبرگ، وزیر کسب و کار سوئد گفت: « اکنون که تحریم ها برداشته شده، برای حضوری قوی تر جهت کمک به شرکت های سوئدی، این گامی مهم است. قبل از تحریم ها، ایران یکی از شرکای تجاری اصلی ما بود که این روند بعدا تغییر کرد.»

    به گفته دامبرگ، علاقمندی بازار ایران به محصولات غربی بسیار زیاد است و این مسیر را برای سرمایه گذاری های احتمالی در بخش معدن، زیرساخت ها و کالاهای مصرفی هموار می سازد. این وزیر سوئدی همچنین خاطر نشان کرد که یک درصد از جمعیت حدودا 10 میلیون نفری سوئد را ایرانی تبارها تشکیل می دهند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو