عصر بازار

مقام شرکت ایتالیایی:

ایران قطب تجاری منطقه است

عصر اعتبار- مسئول اجرایی شرکت «الیوتی» ایتالیا گفت: ایران را قطب تجاری منطقه می دانیم و می خواهیم محصولات خود را از این طریق به کشورهای خاورمیانه صادر کنیم.

ایران قطب تجاری منطقه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «ریکاردو دلینی» که همراه هیات خانه اروپایی- امبروزتی به تهران سفر کرده بود افزود: این شرکت در برنامه آینده خود، سرمایه گذاری تولید محصول را در ایران دارد و مایل است با توجه به امنیت این کشور در منطقه، یک برنامه همکاری بلندمدت را با ایران برنامه ریزی کند.
    وی اضافه کرد: تبدیل شدن ایران به قطب تجاری محصولات ایتالیا در منطقه، برای تهران اشتغال زایی و درآمد دارد و شرکت های ایتالیایی نیز می توانند بازار فروش خود را گسترش داده و دسترسی آسان تر به بازارهای بیشتر داشته باشند.
    مسئول بلندپایه شرکت الیوتی ایتالیا تاکید کرد، شرکت های ایتالیایی خواهان برقراری هرچه سریعتر روابط تجاری با ایران هستند تا این روابط هر چه زودتر جنبه عینی پیدا کند.
    دلینی افزود: برای رسیدن به این مرحله، دو طرف باید سخت تلاش کنند و به نظر می رسد رسیدن به چنین مرحله ای دست کم 2 سال طول می کشد.
    به گفته وی، شرکت الیوتی ایتالیا سازنده ماشین تحریر، رایانه، تبلت (رایانه تخت)، تلفن هوشمند، چاپگر (پرینتر)، صندوق پول یا ماشین دخل مغازه، ماشین حساب و نمابر است.
    این شرکت بیش از 100 سال قدمت دارد و زیرمجموعه شرکت «تله کام» ایتالیاست.
    هیات اقتصادی امبروزتی بیست و ششم و بیست و هفتم اردیبهشت ماه در تهران نخستین نشست اقتصادی «خانه اروپایی امبروزتی» را میان مدیران شرکت های اصلی ایتالیا و ایران برگزار کرد.
    موضوع های این نشست اقتصادی همکاری در زمینه سیستم های بانکی، مالیاتی و بیمه، امور زیربنایی و خودرو، انرژی، تجارت، سرمایه گذاری، گردشگری و فرهنگ بود.
    اعضای گروه امبروزتی در این نشست اعلام کردند: هم افزایی ایران و ایتالیا می تواند به سود هر دو کشور باشد اما روابط راهبردی، اقتصادی و تجاری آنها موانعی دارد. به همین دلیل گروه امبروزتی قصد دارد رابطه ای دوستانه و مشارکتی با ایران، از طریق برگزاری نشست سالیانه در سطح بسیار بالا ایجاد کند.
    گروه امبروزتی همه ساله یک همایش مهم بین المللی سیاسی و اقتصادی در «چرنوبیو» درشمال ایتالیا، با حضور سران دولت ها، نمایندگان بلندپایه نهادهای اروپایی، وزیران، اقتصاددانان، برندگان جایزه نوبل، صاحبان صنایع، کارآفرینان، مدیران وکارشناسان سراسر جهان برگزار می کند.
    «پائولو بورتزاتا» مسئول طرح های بین المللی امبروزتی، نیز چندی پیش گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) معرف یک نقطه عطف اساسی برای آغاز یک دوره از روابط مثبت میان کشورهای غربی و ایران است. ما عقیده داریم ایتالیا باید نقشی محوری در این بازی ایفا کند.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی