عصر بازار

چین و واردات ۱۰ هزار میلیارد دلاری

عصر اعتبار- تازه ترین بررسی‌های آماری نشان می دهد که ارزش واردات کالا به چین ظرف چند سال آینده نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

چین و واردات ۱۰ هزار میلیارد دلاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اگرچه واردات چین در یک سال گذشته روند نزولی داشته و در ماه های اخیر نیز این وضعیت تکرار شده است اما دولت بخشی از برنامه اصلاحات اقتصادی را بر افزایش واردات متمرکز کرده است.
    شورای ارتقای تجارت بین المللی چین امروز شنبه در گزارشی آورده است که تا پنج سال دیگر ارزش واردات تولیدات و کالاها به چین به 10 هزار میلیارد دلار خواهد رسید.
    این گزارش خاطرنشان می کند که واردات فزاینده کالا به چین در آینده فرصت های فراوانی در اختیار بازرگانان، تجار و تولیدکنندگان کشورهای مختلف قرار می دهد.
    چین در یک دهه گذشته بتدریج به یک کشور مصرفی بزرگ تبدیل شده است و ثروتمندان در این کشور علاقه زیادی به استفاده از انواع کالاها دارند که بسیاری از آنها در کشورهای دیگر تولید می شود.
    با این حال مقررات واردات کالا به چین بخصوص در بخش محصولات غذایی و کشاورزی بسیار دست و پا گیر و سخت است و اصولا تولید کنندگان کالاهایشان را نهایتا در داخل چین تولید می کنند.
    بیشترین بخش از تولیداتی را که چین به دنبال آن است کالاهایی است که با فناوری پیشرفته تولید می شود و برای ورود آنها به چین محدودیت های زیادی از سوی تولیدکنندگان وجود دارد.
    کشورهایی نظیر آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا علاقه زیادی به صادرات این گونه فناوری ها به چین ندارند.
    چین البته در تلاش است تا فرایند تولید در کشورهای دیگر را هم در اختیار بگیرد و کالاهایی را که در خارج تولید می کند به کشور صادر نماید.
    به همین سبب این کشور قصد دارد تا پنج سال دیگر بیش از 600 میلیارد دلار در کشورهای دیگر برای تولید و اجرای طرح های مختلف سرمایه گذاری کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو