عصر بازار

تعرفه صفر برای ۸ کالای صادراتی ایران به اورآسیا

عصر اعتبار- برپایه توافق های تهران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تعرفه صادرات هشت کالا از ایران به کشورهای عضو این اتحادیه صفر شد که سبب افزایش حجم و ارزش ارسال این کالاها به پنج کشور عضو خواهد شد و روابط اقتصادی را ارتقا می بخشد.

تعرفه صفر برای ۸ کالای صادراتی ایران به اورآسیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اتحادیه اقتصادی اورآسیا با جمعیتی بیش از 180 میلیون نفر دربرگیرنده پنج کشور روسیه،بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان است که بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارند و با توجه به نزدیکی جغرافیایی، بازار بزرگی برای صادرات کالاهای ایرانی به شمار می روند که بخشی از آنها می تواند با تعرفه صفر صادر شود.
    بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه، از این پس صادرات پسته، مغز پسته، گل کلم، کلم بروکلی، خرما، کشمش سیاه، بی هسته و سلطانی و دیگر اقلام کشمش ها از ایران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا با تعرفه صفر انجام خواهد شد.
    اجرای این برنامه و حضور بخش خصوصی در صادرات این کالاها به بازارهای مصرف کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با استفاده از فرصت صفر شدن تعرفه صادراتی، می تواند گام بزرگی برای گسترش صادرات محصولات تولیدی ایران به روسیه و دیگر کشورها باشد.
    همچنین در مذاکرات هفته پیش مجتبی خسروتاج قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و خانم ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اورآسیا که در مسکو برگزار شد، موضوع تشکیل کارگروه برنامه ریزی تجارت آزاد فیما بین مورد بررسی قرار گرفت.
    خسروتاج و نیکیشینا در این دیدار، در باره حل مسائل تعرفه های گمرکی برای گسترش تجارت و راهکارهای استفاده از ظرفیت های فراوان موجود برای توسعه روابط تجاری بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا گفت وگو کردند.
    قائم مقام وزیر صنعت  گفت که یکی از مشکلات صادرات کالای های ایرانی به این کشور، تعرفه ها و سود بازرگانی است که مذاکرات مفصلی در این زمینه با طرف های روسی در حال انجام است.
    وی افزود: مذاکرات مفصلی را با مقام های روسی برای رفع این مشکل دنبال می کنیم، زیرا روسیه و چهار کشور دیگر عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا اگر بخواهند تعرفه بازرگانی با ایران را تغییر دهند زمان بر است، اما اقدام ها در این زمینه پیشرفت خوبی دارد تا همکاری های بازرگانی بین ایران و اعضای این اتحادیه توسعه یابد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو