عصر بازار

هاموند در دیدار با سیف تاکید کرد

اروپا تلاش می کند مبادلات بانکی با ایران را تسهیل کند

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در کنفرانس یورومانی در لندن به سر می برد، عصر امروز با فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس ملاقات و درخصوص همکاری های تجاری و بانکی و رفع موانع موجود بر سر مبادلات بانکی دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

اروپا تلاش می کند مبادلات بانکی با ایران را تسهیل کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی اله سیف در این دیدار با اشاره به اجرایی شدن برجام و انتظار طرف ایرانی به اجرای تعهدات طرف غربی، خواستار حضور فعال بانک های انگلیس در عرصه مبادلات بانکی دو کشور شد و همچنین به از سرگیری فعالیت های کامل بانکی بانک های ایرانی مستقر در لندن تاکید کرد.
    وزیر خارجه انگلیس نیز ضمن تاکید بر تعهدات کشورش در اجرایی شدن برجام، اعلام کرد: دولت انگلیس تاکنون اقدامات متعددی را برای تسریع در آغاز همکاری های  بانکی انجام داده و تلاش دارد با همکاری سایر کشورهای اروپایی، مکانیسم های مناسبی را برای تسهیل مبادلات بانکی بین ایران و سایر کشورهای اروپایی ایجاد کند.

    بیانیه آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در حمایت از تجارت با ایران پس از سخنرانی سیف در لندن
    آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: شرکت‌ها تا زمانی که در داد و ستد با ایران همه قوانین مناسب را رعایت کنند، ما مانع از این داد و ستد آن‌ها نخواهیم شد.
    این بیانیه پس از سخنرانی رییس کل بانک مرکزی کشورمان در کنفرانس یورومانی لندن از طرف آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس صادر شد و در آن چهار کشور تاکید کردند که از تجارت شرکت‌های بین‌المللی و موسسات مالی تا زمانی که به همه‌ قوانین اجرایی متعهد باشند، جلوگیری نخواهند کرد.
    همانگونه که سیف در سخنرانی خود خواستار اطمینان فعالان بازار و مشاهده منافع حاصل از برجام به طور کامل در ایران شده بود، در این بیانیه آمده است: به سود ما و سود جامعه بین‌المللی است که اطمینان داده شود همه طرف‌های موافقتنامه هسته‌ای از جمله مردم ایران می توانند از امتیازهای این موافقتنامه بهره مند شوند. این مسئله شامل احیای معاملات بازرگانان و بانک های اروپایی با ایران است.
    همچنین رییس کل بانک مرکزی در سخنرانی خود بر رفع ابهامات تاکید کرده بود که طی آن، این چهار کشور راهنمایی جامعی در مورد دامنه تحریم‌های لغو شده و تحریم‌هایی که همچنان به قوت خود باقی است ارائه و اعلام کرده‌اند: شرکت‌ها ممکن است همچنان سوال‌هایی در ارتباط با برخی تحریم‌های خاص یا نگرانی‌هایی در مورد انجام دادن معامله با ایران داشته باشند که ما آماده‌ایم فورا توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کنیم.
    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همواره حضور مداوم در جلسات کارشناسی مذاکرات هسته ای داشته و پس از آغاز اجرای برجام از نهادهای فعال برای عملی شدن تعهدات طرف های آمریکایی و اروپایی است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی