عصر بازار

مدیرعامل بانک گردشگری مطرح کرد:

تاسیس بانک مشترک گردشگری بین ایران و ایتالیا

عصر اعتبار- علی اصغر سفری، مدیرعامل بانک گردشگری، گفت: صنعت گردشگری می تواند نقش مهمی در اشتغال آفرینی، فقرزدایی و توسعه توام با حفاظت از محیط زیست به ویژه در کشورهای در حال توسعه ایفا کند.

تاسیس بانک مشترک گردشگری بین ایران و ایتالیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سفری، در نشست همکاری های اقتصادی ایران و ایتالیا که به همت اتاق بازرگانی تهران در حال برگزاری است ضمن اظهار مطلب فوق افزود: با توجه به گزارش نهادهای معتبر بین المللی ظرفیت های جدید اقتصاد ایران برای سرمایه گذاری وجود دارد که صنعت گردشگری یکی از این ظرفیت ها به شمار می رود و بانک گردشگری با توجه به چشم انداز فعالیت بانک های ایران می تواند نقش مهمی در این فضای جدید ایفا کند.
    سفری بانک گردشگری را به عنوان بانک تجاری متخصص در حوزه گردشگری، عضو وابسته سازمان جهانی جهانگردی و عاملیت دو نهاد مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز صندوق توسعه ملی، از مهم ترین شرکای قابل اتکای فعالین اقتصادی ایتالیا برای سرمایه گذاری در ایران عنوان کرد و گفت: "ما با سرمایه گذاری های مناسب در ایجاد زیرساخت های صنعت گردشگری به ویژه ساخت هتل ها آماده هستیم تامین مالی مشترک پروژه های مختلف را با علاقه مندان به سرمایه گذاری در ایران بر عهده بگیریم".
    مدیر عامل بانک گردشگری در ادامه خاطر نشان کرد: تاکنون نیز تعداد زیادی هتل، مجموعه های بین راهی و زیرساخت های گردشگری توسط بانک گردشگری تامین مالی شده اند. بدیهی است که به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه گردشگری، پروژه های گردشگری بسیاری به منظور تامین مالی پروژه ها و سرمایه گذاری به بانک پیشنهاد می گردند که می توانیم آنها را با علاقه مندان به اشتراک بگذاریم. همچنین علاوه بر پروژه های عنوان شده، درحال حاضر چندین فرصت سرمایه گذاری و مشارکت در مگا پروژه های بانک وجود دارد که می توانیم مشارکت سرمایه گذاران خارجی را در آنها داشته باشیم.
    وی در ادامه یاد آور شد: کشور ایران در حال حاضر رشد اقتصادی سالانه 8 درصدی را به منظور رسیدن به یک توسعه اقتصادی پایدار در برنامه خود دارد تا به عنوان یک اقتصاد نوظهور بتواند از تمام پتانسیل های خود بهره برداری مناسب نماید.
    مدیر عامل بانک گردشگری تصریح کرد : در این مسیر ما نیازمند دسترسی به منابع کافی هستیم که خوشبختانه در بخش منابع طبیعی، نیروی کاری متخصص و تحصیل کرده و زیرساختها امکانات خوبی در دسترس داریم. هرچند به دلیل سالها دوری از مجامع بین المللی و تحریم های موجود، ظرفیت های بسیاری در کشور به صورت دست نخورده موجود است. لذا ما علاقه مندیم با تعاملات بین المللی خود حداکثر استفاده را از این فرصت داشته باشیم.
    سفری در بخش دیگری از سخنان خود افزود : همانطور که می دانید، صنعت گردشگری به عنوان یکی از پر رشدترین بخش های اقتصادی در دنیا مطرح می باشد. طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، گردشگری به عنوان یک عامل اصلی در احیای اقتصاد جهانی مطرح است، به طوری که یکی از مهمترین زمینه سازان برای ایجاد شغل، کاهش فقر، حفاظت از محیط زیست و ایجاد صلح و تعاملات میان فرهنگ های مختلف می باشد. درسال 2015 تعداد گردشگران با رشد 4.4 درصدی به 1.9 میلیارد دلار رسیده که معادل 1.4 تریلیارد دلار حاصل از صادرات گردشگری را در بر داشته است. ایران در حال حاضر رتبه 53 را در درآمد حاصل از گردشگری به خود اختصاص داده است. درحالیکه از منظر سایت های گردشگری، میراث تاریخی، تنوع آب و هوا و مناظر بدیع در میان 10 کشور برتر دنیا قرار گرفته است.
    سفری در ادامه اظهار داشت: بانک گردشگری تنها یک بانک نیست، بلکه یک گروه مالی گردشگری به حساب می آید، که در حوزه های مختلف گردشگری، به ارائه خدمات می پردازد. گروه مالی گردشگری شرکت مادر تخصصی متشکل از 5 هلدینگ مالی ،گردشگری ، صنعتی و معدن، انرژی و نفت و ساختمانی است که هر یک از این هلدینگ ها در زمینه فعالیت خود آماده سرمایه گذاری هستند.
    وی در خاتمه خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنم به منظور تسریع فرایند برقراری تعاملات اقتصادی بین دوطرف، ایران و ایتالیا، تاسیس یک بانک مشترک گردشگری مشترک با فعالان اقتصادی دو طرف، به منظور توسعه فرصت های گردشگری در ایران و ایتالیا در دستور کار قرار گیرد.
    گفتنی است نشست دو روزه مشترک اقتصادی ایران و ایتالیا با حضور جمعی از مدیران ارشد بخش خصوصی ایران و ایتالیا در هتل اسپیناس پالاس طی روز های 27 و 28 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی