عصر بازار

نوبخت پیش‌بینی کرد

رشد ۵ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری

عصر اعتبار- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی ایران در سال جاری به پنج درصد برسد.

رشد ۵ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت امروز - شنبه - در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان های منطقه یک کشور در ساری با اشاره به اینکه امسال به نوعی سال پایانی دولت تدبیر و امید به شمار می رود، تصریح کرد: باید با جمع بندی عملکردها، برنامه های باقی مانده عملیاتی شود.

    وی با بیان اینکه در سه سال گذشته تلاش دولت برای برداشتن سنگ‌های بزرگ در حوزه اقتصاد، تجارت و سیاست کشور بود، عنوان کرد: این امر سبب شد از مرحله ای به مرحله دیگر وارد شویم و اگر این سنگ های بزرگ برداشته نمی شد حرکت های ما بسیار کند صورت می گرفت.

    نوبخت با اشاره به اینکه موضوعاتی که در اقتصاد مقاومتی مطرح است نیازمند شکست تحریم ها بود که این شکستن با کمک و پشتیبانی ملت، رهبری، مسئولان نظام و رئیس جمهور انجام شد.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: دولت در کنار رفع تحریم ها، فضایی ایجاد کرد که از 27 دی پارسال تاکنون، 9 رئیس جمهور به ایران سفر کردند که در آخرین دیدار دیپلماتیک، مقامات هندی وارد ایران می شوند.

    معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم های مربوط به انرژی هسته ای برداشته شده و تحریم های ظالمانه دیگر نیز به تدریج برداشته می شوند، تصریح کرد: در رفع تحریم ها باید موفقیت ملی دیده شود نه اینکه بگویند هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

    نوبخت با اشاره به اینکه پس از رفع تحریم ها، سه میلیارد و 418 میلیون دلار برای 41 طرح سرمایه گذاری در ایران انجام شده است، افزود: در برجام تحریم های نفتی برداشته شد و از این طریق تولید و صادرات نفت ایران به دو برابر افزایش یافته است؛ به طوری که امروز صادرات نفت ایران به دو میلیون و 400 میلیون بشکه رسید.

    وی با اعلام اینکه در تورم و رشد اقتصادی به شرایط نسبی خوبی رسیدیم، عنوان کرد: باید به هفت یا هشت درصد رشد اقتصادی می رسیدیم که در سال جاری رشد اقتصادی مثبت پنج خواهد بود.

    نوبخت با اشاره به اینکه براساس اعلام مجامع جهانی، رشد اقتصادی ایران بیش از این میزان خوداهد بود، عنوان کرد: در این سه سال دستاوردهای خوبی تدارک دیده شده است که این دستاوردها باید جمع بندی شود.

    وی با اشاره به اینکه در فضای پس از تحریم فرصت سرمایه گذاری در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت می داند که در سه استان مازندران، گیلان و گلستان واحدهای تولیدی نیمه فعال و نیمه تعطیل وجود دارد. 7500 واحد تولیدی در این استان ها شناسایی شدند که نیازمند 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای فعال سازی هستند اما باید میزان فعال بودن و میزان پیشرفت فیزیکی این واحدها مشخص شود.

    نوبخت با اشاره به پروژه های دولت در سفرهای استانی افزود: تلاش دولت بر این بود که همه پروژه ها تا سال 1395 به بهره برداری برسد. مردم مازندران نیز بدانند دولت تمامی طرح های سفر دولتی که جزو طرح های مهم استانها بود و مبلغ کامل آن پرداخت می شود را در دستور کار قرار داده است.

    معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه هزینه دولت در اجرای همه طرح ها و پروژه ها در سفرهای استان، 11 هزار و 400 میلیارد تومان است که تمامی این هزینه ها پرداخت می شود، افزود: هر اختیار و مجوزی که استانداران و دستگاه ها و سازمان برنامه ریزی برای واگذاری طرح های عمرانی، جلب مشارکت بخش‌های غیردولتی به منظور تکمیل طرح های دولتی در این استان ها نیاز باشد واگذار می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو