عصر بازار

پرداخت کامل هزینه‌های ثبت اختراع در خارج کشور

عصر اعتبار- مشاور وزیر علوم گفت: همه هزینه های ثبت اختراع محققان ایرانی توسط بنیاد ملی علم ایران پرداخت می شود.

پرداخت کامل هزینه‌های ثبت اختراع در خارج کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، نصرت الله ضرغام در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: تمام کنگره هایی که دارای کارگاه آموزشی باشند؛ در سطح بین المللی برگزار شوند و ذینفعان آن در کنگره مشارکت داشته باشند از شرایط کامل  بهره مندی از حمایت های بنیاد ملی علم ایران برخوردار می شوند.

    وی ادامه داد: ثبت اختراع جزو دارایی های هر کشور است و ما چند سال است به این امر پرداخته ایم و همه مخترعان اعم از دانشگاهی یا غیردانشگاهی؛ تحقیقاتی یا غیرتحقیقاتی را حمایت می کنیم.

    ضرغام با بیان اینکه تمام هزینه های ثبت اختراع در خارج از کشور را بنیاد ملی علم ایران پرداخت می کند افزود: هر ثبت اختراع در خارج از کشور بین 7 تا 12 هزار دلار هزینه دارد  که همه آن  را این بنیاد پرداخت می کند.

    وی گفت: ما سال گذشته حدود1717 پروژه دریافت و بیش از 35 درصد  از آن را حمایت کردیم و هر کدام به طور میانگین در تولید مقاله و ساخت نمونه محصول و اختراع و دانش فنی مورد حمایت ما قرار گرفت.

    ضرغام افزود: هر پروژه تحقیقاتی که  مورد حمایت این بنیاد است باید هدفمند و برای جامعه مفید باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی