عصر بازار

در یازدهمین نشست ستاد اقتصادی پساتحریم مطرح شد؛

اولویت‌های همکاری مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران با موسسه رولند برگر

عصر اعتبار- مرکز سرمایه‌گذاری اتاق تهران با موسسه مشاوره رولند برگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. این موضوع محور نشست اخیر ستاد اقتصادی پساتحریم در اتاق تهران بود. بررسی نحوه همکاری این موسسه مشاوره بین‌المللی با اتاق تهران و هم‌چنین نگاهی به برگزاری اجلاس اقتصادی ایران و ایتالیا که هفته گذشته در تهران برگزار شد، مورد بحث و تبادل‌نظر اعضای این ستاد قرار گرفت.

اولویت‌های همکاری مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران با موسسه رولند برگر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، در ابتدای این نشست فریال مستوفی، رئیس کمیته مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با موسسه مشاوره رولند برگر برای همکاری با مرکز سرمایه‌گذاری اتاق تهران گفت: به موجب این تفاهم‌نامه، موسسه رولند برگر در زمینه تهیه اطلاعات جامع سرمایه‌گذاری در ایران و نیز آموزش و ارتقاء استانداردهای شرکت‌های ایرانی با مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران همکاری خواهد کرد. او گفت: کارشناسان این موسسه در مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران مستقر شده‌اند و قرار است ظرف چهار هفته، اطلاعات و شرایط سرمایه‌گذاری در ایران را برای ارائه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه کنند.

    استفان هید، رییس هیات مدیره موسسه رولند برگر نیز که در این نشست حضور یافته بود به معرفی این شرکت و نوع خدماتی که قرار است به مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران ارائه کند، پرداخت. او گفت: موسسه رولند برگر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در اروپا، در سال 1967 تاسیس شده و اکنون 50 شعبه در 36 کشور جهان دارد. او ادامه داد: ارائه خدمات عمومی تامین مالی به شرکت‌ها در اولویت فعالیت‌های این شرکت قرار دارد و در عین حال، خدمات حقوقی، مطالعات فنی و اقتصادی و تهیه مدارک مورد پذیرش بانکی برای ارائه به فاینانسورها و رتبه‌بندی اعتباری که از پیش‌نیازهای ورود به بازارهای بین‌المللی است، از جمله خدمات این موسسه است.

    تهیه اطلاعات جامع در مورد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی

    رییس این موسسه در ادامه توضیح داد که موسسه رولند برگر در زمینه‌های خودرو، دارو، انرژی و دیگر حوزه‌های اقتصادی، دارای تیم‌های متخصص است که اطلاعات کاملی از بازاریابی، برنامه‌ریزی استراتژیک و فاینانس دارند. او گفت: اولویت‌هایی که از نظر ما می‌تواند در مورد شرکت‌های ایرانی مطرح باشد، برنامه‌ریزی استراتژیک، رقابت‌پذیری، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود به بازارهای جهانی است.

    استفان هید در مورد پروژه همکاری با اتاق تهران توضیح داد: پروژه‌ای که از دو هفته گذشته در اتاق تهران آغاز شده است، سه هدف را دنبال می‌کند، نخست تهیه اطلاعاتی جامع در مورد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در ایران، تهیه اطلاعات برای سرمایه‌گذارانی که متقاعد شده‌اند، در ایران سرمایه‌گذاری کنند و تعیین ساختاری چابک برای مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران. پس از ارائه این توضیحات اعضای ستاد نیز نظرات خود را مطرح کرده و پیشنهاداتی را برای همکاری اثربخش میان مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اتاق تهران و موسسه مشاوره رولند برگر ارائه کردند.

    پیگیری موارد مطرح شده در اجلاس اقتصادی ایران و ایتالیا

    در ادامه یازدهمین نشست ستاد اقتصادی پساتحریم اتاق تهران، که یک روز پس از برگزاری اجلاس اقتصادی ایران و ایتالیا برگزار شد نقاط قوت و ضعف این گردهمایی مورد ارزیابی قرار گرفت

    مهدی جهانگیری، رییس این ستاد ضمن تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری اجلاس ایران و ایتالیا، این رویداد را به عنوان اقدامی بدیع در کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد که ایران بتواند به نحو شایسته‌ای از تعامل با ایتالیایی‌ها بهره‌برداری کند. او در این نشست نیز از غیبت برخی مدعوین دولتی در پانل‌ها گلایه کرد و گفت که این عدم‌حضور بازخورد مناسبی برای کشور در صحنه بین‌المللی نخواهد داشت. در ادامه این نشست، روسای کارگروه‌های تخصصی این ستاد گزارشی از عملکرد خود در اجرای این اجلاس را مورد اشاره قرار دادند و البته پیشنهاداتی هم برای تشریح دستاوردهای این گردهمایی ارائه کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی