عصر بازار

نخست وزیر هند،خواستار افزایش همکاری های فرهنگی و اقتصادی بین ایران وهند شد

عصر اعتبار- «نارندرا مودی » نخست وزیر هند به هنگام ورود به تهران با انتشار توئیت به زبان فارسی در صفحه شخصی خود اظهار امیدواری کرد که این سفر بتواند پیوندهای فرهنگی و انسانی بین هند و ایران را بیش از پیش تحکیم کند.

نخست وزیر هند،خواستار افزایش همکاری های فرهنگی و اقتصادی بین ایران وهند شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،مودی دراین توئیت نوشته است:وارد ایران شدم، سرزمینی که با آن پیوندهای تمدنی داریم، امیدوارم که بتوانیم همکاری های اقتصادی میان کشورهایمان را تقویت کنیم .
    نارندرا مودی نخست وزیر هند به دعوت رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز در صدر هیات پلندپایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وارد تهران شد.
    دیدار و گفت وگو با رییس جمهوری و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران از مهم ترین برنامه های سفر رسمی نخست وزیر هند به تهران است و انتظار می رود در جریان دیدار وی و دکتر روحانی، علاوه بر موضوعات مرتبط با گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف، مسایل مربوط به صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
    سفر مودی به ایران نخستین سفر نخست وزیر هند به ایران در 15 سال گذشته است که به دلیل لغو تحریم های علیه ایران، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
    اسناد و موافقتنامه هایی که قرار است در جریان سفر نخست وزیر هند به تهران امضا شود، بیشتر در بخش های اقتصادی، سرمایه گذاری، تجاری، حمل و نقل و توسعه بنادر، فرهنگی، علمی و دانشگاهی است.
    نخست وزیر هند صبح امروز نیز پیش از ترک دهلی نو به سوی تهران با انتشار توئیت در صفحه شخصی خود با اشاره به برنامه دیدار وی با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نوشت:دیدار با رهبر عالی و رئیس جمهوری ایران ،فرصتی مهم برای پیشبرد مشارکت راهبردی بین ایران و هند است .
    «نارندرا مودی » در ادامه این توئیت،تقویت روابط اقتصادی ،تجاری ،فرهنگی و مشارکت در زمینه انرژی را از مهمترین اهداف وی در سفر به ایران ذکر کرده است .
    نخست وزیر هند دراین توئیت اظهار امیدواری کرده است که توافقنامه چابهار دراین سفر نهایی شود.
    وی درادامه با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی ایران و هند نوشته است دو کشور دارای روابط تاریخی و منافع مشترکی در صلح ،امنیت ،ثبات و رفاه در منطقه هستند.
    گفته می شود در سفر «مودی» به تهران 14 سند همکاری بین دو کشور در زمینه سرمایه گذاری درچابهار، ترانزیت سه جانبه بین ایران -هند و افغانستان ،یاداشت تفاهم و برنامه مبادلات فرهنگی امضا می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو