عصر بازار

مدیرعامل بانک کشاورزی:

فرهنگ ایثار وشهادت الگوی پیشرفت جامعه است

عصر اعتبار- آیین تجلیل از ایثارگران بانک کشاورزی همزمان با سالروزمیلاد با سعادت ولی عصر(عج) و در آستانه سالگرد حماسه پر افتخار فتح خرمشهر، بعداز ظهر یکشنبه دوم خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار شد.

فرهنگ ایثار وشهادت الگوی پیشرفت جامعه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این مراسم دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک در سخنان خود با اشاره به نقش شهدا و ایثارگران در رسیدن به یک جامعه پویا و توسعه یافته گفت:فرهنگ ایثارو شهادت الگویی برای پیشرفت جامعه است.

    وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مراسم تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت است خاطر نشان کرد: از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) فرهنگ مبداء خوشبختی ها و بدبختی های یک جامعه و راه اصلاح یک مملکت است.

    وی افزود:اصلاح یک جامعه باید از فرهنگ آن آغاز شود و همین موضوع استراتژی حضرت امام در پیشبرد اهداف مملکت بود.

    مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: فرهنگ والاترین و بالاترین عنصر در موجودیت جامعه است که منجر به  هویت بخشی آن خواهد شد.

    دکتر شهیدزاده با اشاره به ویژگی های اهمیت فرهنگ بر اساس ارزش های معنوی افزود:فرهنگ ایثار و شهادت از بالاترین ارزش هایی است که می تواند به هویت بخشی و موجودیت هر جامعه کمک فراوانی کند.

    مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شهدا و ایثارگران که با پشتوانه ایمان الهی و داشتن این فرهنگ و ارزش های آن راه را برای داشتن یک جامعه پویا وتوسعه یافته هموار می کنند اشاره کرد و اظهارداشت:شهدا وایثارگران الگوی ما برای پیشرفت و آینده بهتر جامعه هستند.

    دکتر شهید زاده در تشریح و تببین فرهنگ شهادت به آثار شهدا و سیره و روش عملی آنان به عنوان بخشی از این فرهنگ اشاره کرد و گفت: نقش خانواده معظم شهدا و مشارکت آنان در تمام زمینه ها به ویژه ارتقای فرهنگ شهادت را نباید  فراموش کنیم.

    مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه،به سالروز حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر اشاره کرد و در بیان درس هایی که از فتح خرمشهر باید گرفت گفت:پیروزی حق علیه باطل نخستین درس این حماسه است که به واسطه ایثار ومقاومت ناشی از آن و به رغم مشقات ومشکلات به وجود آمده، این پیروزی توانست شور وشعف را در آحاد جامعه گسترش دهد.

    وی همبستگی را دومین درس فتح خرمشهر دانست و گفت: ایثار درس دیگری است که باید به عنوان یکی از نکات مثبت مقاومت به آن توجه داشت .

    دکتر شهیدزاده با تأکید بر دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره حماسه سوم خرداد و فرهنگ ایثار و مقاومت گفت: حماسه سوم خرداد با ایمان،عمل صالح،کار،تلاش و پیروزی در هر میدانی را نصیب جمهوری اسلامی ایران کرد و زمینه ساز همبستگی و همدلی بیش از پیش مردم شد.

    وی خاطر نشان کرد: روز سوم خرداد روزی است که به ملت ایران نشان داد در کنار هم و با هم بودن و گوش دادن به فرمان ولی امر به پیروزی منجر خواهد شد.

    مدیرعامل بانک کشاورزی مدیریت جهادی را یکی دیگر از درس های فرهنگ ایثار و شهادت معرفی کرد و گفت:مدیریت جهادی که رهبر فرزانه انقلاب در نامگذاری هرساله بر آن تأکید می کنند، مدیریتی است که بر پایه خودباوری، اعتماد به نفس و از خود گذشتگی  استوار شده است.

    وی با بیان اینکه از خودگذشتگی از درس های بارز این فرهنگ است خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس و با فرهنگ ایثار و شهادت توانستیم مصیبت هایی را تحمل کنیم ولی یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندهیم.

    دکتر شهیدزاده اضافه کرد: در دوران پس از دفاع مقدس نیز باید با تلاش،تدبیر و مدیریت جهادی بتوانیم اقتصاد کشور را به اقتصادی کارآمد تبدیل کنیم.

    وی گفت:باید درکنارهم و با تدبیر قدمی  برای ارتقای اقتصاد نظام جمهوری اسلامی ایران برداریم.

    بر اساس این گزارش، سخنرانی مهدی گلی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور ایثارگران وامیر عباس مظفری مشاور مدیرعامل بانک کشاورزی در امور ایثارگران، بهره بردای از سامانه الکترونیکی ایثارگران بانک کشاورزی، اجرای برنامه های فرهنگی وهنری و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه های این مراسم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی