عصر بازار

رستمیان با اشاره به استفساریه ماده ۲۴ قانون بیمه مطرح کرد:

تلاش مجلس برای تعیین تکلیف چگونگی تقسیم بیمه عمر متوفی بین ورثه

تقسیم مساوی بین وراث یا به شکل سهم الارث

عصر اعتبار- نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تلاش مجلس برای تعیین چگونگی نحوه پرداخت بیمه عمر فرد متوفی به ورثه قانونی خبر داد.

تلاش مجلس برای تعیین تکلیف چگونگی تقسیم بیمه عمر متوفی بین ورثه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  خانه ملت، عبدالرحمان رستمیان درباره طرح استفساریه ماده 24 قانون بیمه، گفت: درماده 24 قانون بیمه مطرح شده که مبلغ بیمه عمر فرد پس از فوت به ورثه قانونی پرداخت شود مگر اینکه در موقع عقد بیمه یا بعد از آن در سند بیمه قید دیگری شده باشد، البته در قانون مشخص نشده که نحوه پرداخت به ورثه قانونی چگونه باشد.

    نماینده مردم دامغان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به استفساریه ماده 24 قانون بیمه، افزود: با توجه به اینکه در ماده 24 قانون بیمه مشخص نشده نحوه تقسیم بیمه عمر متوفی چگونه باشد در استفساریه ای در تلاشیم تا مشخص شود آیا مبلغ بیمه عمر همانند ارث میان فرزندان تقسیم شود یا اینکه این میزان به طورمساوی بین فرزندان تقسیم گردد.

    وی با بیان اینکه تقسیم مساوی مبلغ بیمه عمر میان فرزندان فرد متوفی یا تقسیم آن به شکل سهم الارث محل اختلاف است، تصریح کرد: طبق استفساریه مجلس این مبلغ باید به شکل مساوی میان فرزندان تقسیم شود؛ اما طبق خواسته یکی از علما با این موضوع نیز باید همانند سهم الارث برخورد شود، بنابراین مقرر شد که در یک جلسه‌ای دیگر در کمیسیون بهداشت و درمان همه جوانب این استفساریه مورد بررسی قرار گیرد.

    رستمیان با یادآوری اینکه این طرح در سال 91 در کمیسیون بهداشت مطرح شد، گفت: طبق جمع بندی های آن مقطع قرار شد که مبلغ بیمه عمر به طورمساوی تقسیم شود، اما طبق نظر علما این مبلغ باید به شکل ارث تقسیم شود؛ هرچند که با توجه روزهای پایانی بررسی این طرح دراین دوره از مجلس امکان پذیر نخواهد بود.

    نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با توجه به ابهام قانونی در ماده 24 قانون بیمه این موضوع در مجلس آینده تعیین تکلیف شود.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، در ماده 24 قانون بیمه آمده است ؛ وجه بیمه عمر که باید بعد از فوت پرداخته شود به ورثه قانونی متوفی پرداخته می شود مگر اینکه در موقع عقد بیمه یا بعد از آن در سند بیمه قید دیگری شده باشد که دراین صورت وجه بیمه متعلق به کسی خواهد بود که در سند بیمه اسم برده شده است، اما به دلیل وجود برخی ابهامات و مشکلات مانند عدم طرح این موضوع در وصیت نامه فرد متوفی، استفساریه آن مطرح شده است./

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو