عصر بازار

معاون اول رئیس‌جمهور:

وعده دولت برای سامان دادن وضعیت اقتصادی مردم

عصر اعتبار- معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه می‌دانیم برخی از مردم از مسائل اقتصادی رنج می‌برند، گفت: عزم دولت بر این است تا با اجرای سیاست‌های مقاومتی، اقتصاد را سامان دهد.

وعده دولت برای سامان دادن وضعیت اقتصادی مردم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  مهر، اسحاق جهانگیری در نهمین کنگره تجلیل از ایثارگران که به مناسبت سوم خرداد ـ روز آزادسازی خرمشهر ـ در سالن وزارت کشور برگزار شد، گفت: عملیات بیت‌المقدس یک معجزه در تاریخ انقلاب اسلامی بوده است.

    وی افزود: خرمشهر وقتی در سوم خرداد آزاد شد یک اتفاق نادر بود و به همین دلیل امام فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد.

    جهانگیری تصریح کرد: آزادی خرمشهر برای ملت ایران، عظمت و قدرت آورد و پس از سوم خرداد سال 61، معادلات ایران تا قبل از آن کاملاً متفاوت است.

    معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: بعد از سوم خرداد توانستیم کشور را با قدرت جدید به دنیا معرفی کنیم و از نظر نظامی به دنیا بگوییم ایران به نقطه‌ای رسیده‌ است که می‌تواند معادلات غیرپیش‌بینی کارشناسان نظامی دنیا را به هم بزند.

    وی ادامه داد: اکنون به درجه‌ای از قدرت نظامی رسیده‌ایم که می‌توانیم خرمشهر را آزاد کنیم.

    جهانگیری افزود: ما در جنگ تحمیلی، مظلومانه با کشورهای دنیا به نمایندگی با صدام جنگیدیم و سرافراز بیرون آمدیم. خرمشهر نماد روزهای مظلومیت است که باید همیشه زنده بماند.

    معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید در بنیاد شهید و همه نهادهای نظامی و فرهنگی برای پاسداشت و بزرگی این ملت، نمادهایی از جنگ تحمیلی که در رأس آن آزادسازی خرمشهر است، در تاریخ این ملت ثبت شود و کاری کند.

    وی اظهار کرد: نباید بگذاریم در پیچ و خم‌های زندگی و مشکلاتی که پیش می‌آید، نمادهایی همچون فتح خرمشهر به فراموشی سپرده شود.

    جهانگیری با تاکید بر اینکه ایران به برکت خون شهدا و ایثار و مقاومت، ایران دیگری است، گفت: کشور ما قدرت اول منطقه است، ایرانی که از قدرت خود خواسته از کشورهای منطقه حفاظت و حراست کند.

    معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: حضور نیروهای ایران به عنوان نیروی مستشاری تحت عنوان «حفاظت از ارزش‌های دینی و اسلامی» است. متأسفانه برخی از کشورهای منطقه فریب قدرت‌های بزرگ را خورده‌اند و گروه‌هایی را درست کرده‌اند که از نظر ایدئولوژی و تسلیحاتی، از آنان به کمک قدرت‌های بزرگ دنیا حمایت کرده تا به ایران آسیب بزنند.

    ائتلاف‌هایی که برای مقابله با داعش شکل گرفت، تنها شکلی بود

    وی افزود: ایران نه تنها قادر است از خود دفاع کند بلکه قادر است از دولت‌های قانونی منطقه نیز دفاع کند و مانع این شود که داعش به عنوان گروه تکفیری خشن در جهان اسلام حاکم شود؛ اگر ایران اقدام نکرده بود حتما امروز در همه کشورهای منطقه این گروه‌های تکفیری، دولت داشتند.

    معاون اول‌ رئیس‌جمهور تاکید کرد: ائتلاف‌هایی که برای مقابله با داعش شکل گرفت، تنها شکلی بود و برای مقابله با آنان، اقدام عملی انجام ندادند.

    جهانگیری تصریح کرد: نیروهای مشورتی ایران با کمک نیروی مسلح قانونی دولت‌های سوریه و عراق، اقداماتی را انجام دادند تا داعش به کشورهای منطقه راه پیدا نکند و قدرت ایران یک سرمایه بزرگ برای منطقه است.

    وی ادامه داد: پس از جنگ نیز دشمنان دست از سر ملت ایران برنداشتند و هر روز یک بهانه آوردند؛ یک روز به بهانه هسته‌ای، جنگ اقتصادی علیه ملت ایران راه انداختند و به تعبیر خود، تحریم‌های فلج‌کننده وضع کردند و فکر کردند با تحریم‌ها می‌توانند ملت را تسلیم کنند.

    معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: غربی‌ها در تحریم‌ها از کوچک‌ترین اقدام برای ضربه زدن به ملت ایران دریغ نکردند و جلوی ورود دارو و مواد غذایی را گرفتند و حتی برای افرادی که شناسنامه ایرانی در خارج از کشور داشتند، محدودیت ایجاد کردند و فکر کردند که می‌توانند با این اقدامات، کاری کنند که ملت به دولت ایران فشار بیاورد؛ اتفاقاً ملت از دولت خواستند تا در مقابل زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها ایستادگی کنند.

    جهانگیری تصریح کرد: با مقاومت ملت و تیم مذاکره‌کننده قوی و با رهبری رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی که از ابتدا تا انتهای بحث هسته‌ای در تمام دولت‌ها در اختیار ایشان بود، توانستیم یکی از بزرگترین پیروزی‌های ملت ایران را به دست بیاوریم و این بار در صحنه نبرد میز مذاکره، حق ایران را گرفتیم و از حقوق ملت ایران دفاع کردیم.

    وی بیان کرد: در دوران تحریم، حرکت‌های بزرگی را برای توسعه کشور انجام دادیم و دانشمندان توانستند در مسئله هسته‌ای افتخارآفرینی کنند و اکنون نیز شاهد این هستیم که دانشمندان جوان این کشور اختراعاتی دارند که جز در تعداد محدودی از کشورهای پیشرفته نمی‌توان دید.

    معاون اول رئیس‌جمهور افزود: باید کشور را به سرعت پیش ببریم و قدرت بزرگ در سطح منطقه و بین‌الملل شویم. برای چنین شرایطی، سیاست‌هایی همچون اقتصاد مقاومتی تبیین شده است و مقام معظم رهبری این سیاست‌ها را ابلاغ کرده و رئیس‌جمهور با همراهی هیأت دولت، به طور جدی این سیاست‌ها را پیگیری می‌کند تا عملیاتی شود.

    جهانگیری تاکید کرد: با کمک تمام ملت، این سیاست‌ها را عملیاتی می‌کنیم و مطمئناً با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی، اقتصاد را طوری ساماندهی می‌کنیم که دشمنان خیال اینکه با تحریم‌ها، ایران را از پای دربیاورند، از فکرشان بیرون کنند.

    وی بیان کرد: در شرایط فعلی مردم از برخی مسائل اقتصادی رنج می‌برند و به طبقه ضعیف نیز فشارهایی وارد می‌شود که برای ما رنج‌آور است و می‌دانیم خیلی از خانواده‌ها با مشکل بیکاری روبرو هستند اما عزم دولت این است تا با سیاست‌ اقتصاد مقاومتی، اقتصاد را سامان دهد تا زندگی خوبی برای ملت ایران فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو