عصر بازار

امامی تاکید کرد:

افزایش صف خرید پول نتیجه کاهش دستوری نرخ سود بانکی

سود بانکی در انتظار تدبیر

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه افزایش صف خرید پول نتیجه کاهش یا افزایش دستوری نرخ سود بانکی است،گفت: دولت برای رونق اقتصادی باید تدبیری ویژه برای نرخ سود بانکی داشته باشد.

افزایش صف خرید پول نتیجه کاهش دستوری نرخ سود بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، عیسی امامی با تاکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت بانکداری در کشور،گفت:کاهش نرخ سود بانکی یکی از مهم ترین مولفه هایی است که تحقق اقتصادمقاومتی را سرعت می بخشد.

    نماینده مردم گرگان و آق قلادر مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با ادامه روند کنونی بانکداری در کشور ما تمایل برای سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت،افزود:تا زمانی که مشوق های کافی برای سرمایه گذاری مردم درامور تولیدی درکنار کاهش نرخ سود بانکی صورت نگیرد،رونق اقتصادی را شاهد نخواهیم بود.
    عیسی امامی

    سیاست مشخصی برای ساماندهی وضعیت پولی و مالی کشور اتخاذ شود

    وی با بیان اینکه دولت باید سیاست مشخصی برای ساماندهی وضعیت پولی و مالی کشور اتخاذ کند،تصریح کرد:با کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی بانک‌‌ها،در واقع هزینه‌های سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد و این کاهش هزینه‌ها مشوقی برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از منابع تسهیلات اعطایی می شود.

    این نماینده مردم درمجلس نهم،با بیان اینکه کاهش دستوری نرخ سود بانکی در هیچ جای دنیا نتایج مثبتی به همراه نداشته است، گفت: دولت و مسئولان اقتصادی آن باید بدانند که با کاهش نرخ سود بانکی سرمایه های مردم از بانک ها خارج و در امور تولیدی هزینه می شود که این به تحقق اقتصادی پویا کمک خواهد کرد.

    وی ادامه داد: کاهش یا افزایش دستوری نرخ سود بانکی موفق نبوده و تنها صف خرید پول را افزایش می دهد.

    امامی با اشاره به نیازهای جدی برای تامین سرمایه درگردش بنگاه‌های اقتصادی و قیمت تمام شده پول، افزود: اگر بخواهیم دستوری نرخ‌ها را کاهش دهیم،قطعا مردم دیگر تمایلی به سپرده‌گذاری بلند‌مدت نخواهند داشت و درچنین شرایطی ورشکستکی برخی از بانک‌ها را رقم خواهیم زد.

    ضرورت کاهش نرخ سود بانکی براساس یک تحلیل روشن و درست

    وی با تاکید برضرورت کاهش نرخ سود بانکی براساس یک تحلیل روشن و درست،تاکید کرد:درصورتی که کاهش نرخ سود بانکی با در نظرگرفتن تمامی جوانب اقتصادی صورت بگیرد کار منطقی و مناسبی برای رونق اقتصادی انجام شده است.

    عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:دولت باید با استفاده از تجربیات کشورهای موفق در راستای کاهش نرخ سود بانکی اقدام کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو