عصر بازار

مدیر امور استان‌های خانه معدن ایران:

حقوق دولتی معادن امسال افزایش نمی‌یابد

عصر اعتبار- مدیر امور استان‌های خانه معدن ایران با اشاره به اینکه بهره‌برداران معادن هر ساله درصدی از فروش مواد معدنی را به عنوان حقوق دولتی به حساب دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز می‌کنند، گفت:‌ این حقوق در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش نیافته و در سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد که افزایش نیابد.

حقوق دولتی معادن امسال افزایش نمی‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  ایسنا، عارف حامدی در جلسه تشکیل خانه معدن استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان دارای پتانسیلی قوی در حوزه معدن اظهار کرد: این استان نیازمند کار سیستماتیک و اکتشافی است که امیدواریم با تشکیل خانه معدن استان در این زمینه فعالیت بیشتری را شاهد باشیم.

    وی با تاکید بر برون سپاری فعالیت ها و تقویت بخش خصوصی در راستای کاهش تصدی‌گری دولت بیان کرد: تقویت فعالیت های معدنی و صنایع معدنی از طریق خود فعالان حوزه معدن حائز اهمیت است.

    مدیر امور استان‌های خانه معدن ایران با اشاره به اینکه خانه معدن ایران صدای معادن و صنایع معدنی کشور است، خاطرنشان کرد: با تفویض اختیارات از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و پیگیری های خانه معدن ایران در نحوه محاسبه حقوق دولتی در فعالیت های معدنی نسبت به سال گذشته افزایشی نداشتیم.

    حامدی از تشکیل 18 کمیته تخصصی در خانه معدن ایران خبر داد و اضافه کرد: تشکیل کمیته های اکتشاف، ماشین آلات، زغال سنگ، سرب و روی، حفاری، محیط زیست، شن و ماسه، صادرات، بانوان و دیگر موارد از جمله اقدامات خانه معدن ایران است.

    مدیر امور استان های خانه معدن ایران گفت: خانه معدن تشکلی قوی و مدافع حقوق بهره‌برداران معادن کشور است.

    وی با اشاره به تشکیل نمایندگی خانه معدن ایران در تمام استان ها، اظهار کرد: عضویت در شورای عالی معادن به عنوان بزرگ ترین تشکل تخصصی معدن، عضویت در شورای حل اختلاف ماده مکرر 24 قانون معادن کشور، عضویت در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، حضور در کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و عضویت در کمیته جهانی معدن از اقدامات ارزشمند خانه مذکور است.

    حامدی با اشاره به اینکه بررسی طرح‌ های بهره‌برداری و اکتشاف ارائه شده از سوی متقاضیان را از وظایف خانه معدن است، عنوان کرد: خانه معدن تشکلی قوی و مدافع حقوق بهره‌برداران معادن کشور است و با تشکیل نمایندگی ‌های این تشکل در استان ‌ها بهره ‌برداران مسائل و مشکلات خود را راحت‌تر پیگیری خواهند کرد و به نوعی تسهیل در امور معدنی کشور شکل خواهد گرفت.

    مدیر امور استانهای خانه معدن ایران با بیان اینکه بهره‌برداران معادن درصدی از فروش مواد معدنی را به عنوان حقوق دولتی به حساب دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز می‌کنند، تصریح کرد: خوشبختانه این حقوق با تلاش اعضای خانه معدن ایران در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش نیافته و در سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد که همین اتفاق حادث شود.

    وی از برگزاری دوره ‌های آموزشی برای بهره ‌برداران و دارندگان پروانه اکتشاف به منطور آشنایی بیشتر با قوانین معدنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با شرایط و گشایش های حاصل شده فعالیت‌های اقتصادی کشور به ویژه در بخش معدن بیشتر شده و شاهد پیشرفت چشم‌گیری در این حوزه باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو