عصر بازار

۱۳میلیون دلار پول نقد از دستگاه های خودپرداز ژاپن به سرقت رفت

عصر اعتبار- دزدها با استفاده از اطلاعات افشا شده از حساب های یک بانک آفریقای جنوبی در کمتر از سه ساعت به صدها خودپرداز در ژاپن دستبرد زده و حدود ۱۳ میلیون دلار پول نقد را به سرقت بردند.

۱۳میلیون دلار پول نقد از دستگاه های خودپرداز ژاپن به سرقت رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بیش از یک میلیارد و400 میلیون ین (12.7 میلیون دلار)درتاریخ 15 مه(26 اردیبهشت) از بیش از هزار و 400 دستگاه خودپرداز فروشگاه های «سون الون» در ژاپن به سرقت رفته که از معدود خودپردازهایی هستند که کارت های بانکی خارجی را قبول می کنند.
    گرچه منابع خبری ژاپن مجموع مبلغ به سرقت رفته را حدود 13 میلیون دلار اعلام کردند، با این حال استاندارد بانک آفریقای جنوبی که قربانی اصلی این حادثه بوده است، مجموع ضرر متحمل شده را بیش از 19 میلیون دلار اعلام کرد.
    این بانک آفریقای جنوبی اعلام کرد که سارقان بااستفاده ازتعدادی کارت جعلی واطلاعات افشا شده از حساب های برخی کاربران اقدام به طراحی این سرقت پیچیده کرده اند؛ با این حال صاحبان حساب متحمل هیچ ضرری نخواهند شد.
    پلیس ژاپن تعداد افراد دخیل در این سرقت را با توجه به وسعت و مبلغ از دست رفته بیش از 100 نفر تخمین زد و اعلام کرد که در حال بررسی تصاویر ویدئویی ضبط شده از سراسر کشور برای یافتن عاملان این حادثه است.
    پلیس بین الملل (اینترپل) و مقام های امنیتی ژاپن و آفریقای جنوبی در حال بررسی ابعاد مختلف این پرونده عجیب هستند و تاکنون هیچ مظنونی در این ارتباط دستگیر نشده است.
    اینترپل پیش از این نسبت به احتمال حمله های سایبری و برداشت غیرقانونی پول از خودپرداز های ژاپن هشدار داده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی