عصر بازار

همایش سالیانه سیاست های پولی و ارزی؛

سود بانکی برای رونق اقتصادی و تحرک تولید کاهش می یابد

عصر اعتبار- رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: امسال کاهش سود بانکی برای رونق اقتصادی و تحرک تولید در دستور کار دولت و بانک مرکزی قرار دارد و پیگیری می شود.

سود بانکی برای رونق اقتصادی و تحرک تولید کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «علی دیواندری» امروز(سه شنبه) در بیست و ششمین همایش سالیانه سیاست های پولی و ارزی در محل سالن اجلاس سران افزود: یکی از کارهای ارزشمندی که دولت یازدهم از ابتدای شروع فعالیت خود پیگیری کرد کاهش نرخ تورم از بیش از ٤۰ درصد در سال 13٩٢ به 11.2 در فروردین ماه امسال بود.
    وی گفت: پیش بینی می شود نرخ تورم تابستان امسال تک رقمی شود.
    رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه اقتصاد ایران با چالش نرخ رشد غیر تورمی مواجه است، افزود: با توجه به اینکه نزدیک به ٩۰ درصد تامین مالی از طریق نظام بانکی انجام می شود، بنابراین عملکرد دولت در این زمینه اهمیت زیادی دارد.
    وی با یادآوری نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: مقاوم سازی و اصلاح نظام بانکی اهرمهای مهم توسعه اقتصادی هستند.
    دیواندری با بیان اینکه بانک مرکزی در کنار سایر نهادها در اجرای اقتصاد مقاومتی و رشد غیر تورمی تلاش های زیادی کرده است، یادآورشد: کاهش نرخ تورم یکی از سیاست های کلان بانک مرکزی در سال گذشته بود.
    وی همچنین به کاهش سود بانکی از اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: این کاهش در جهت رونق اقتصادی و تحرک تولید انجام شد.
    رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در ادامه با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به مسائل نظام بانکی و مدیریت مطالبات غیرجاری توجه ویژه ای دارد، گفت: تمهیداتی برای ورود سرمایه گذاران خارجی و بازگشت وجوه مالی از خارج کشور شروع شده که تلاش بانک مرکزی برای حضور در عرصه های بین المللی است.
    دیواندری تاکید کرد که عملکرد درست نظام بانکی کشور در این دوره تاریخی می تواند موجب پویایی و تسریع رشد اقتصادی و افزایش اشتغال شود.
    به گزارش ایرنا، بیست ‌و ششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی به مدت دو روز (چهارم و پنجم خردادماه) به موضوع های محوری «یکپارچه‌سازی نظام مالی»، «سیاست پولی و ساختار پایدار نظام بانکی»، «سیاست ارزی و مدیریت بازار ارز»، «الزامات حاکمیت شرکتی در بانک ها و اقتصاد مقاومتی» و «ارزیابی اثربخشی الگوهای تامین مالی در اقتصاد ایران» می‌پردازد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو