عصر بازار

اعلام جزئیات افزایش شهریه مدارس غیردولتی

عصر اعتبار- کف و سقف شهریه مدارس غیردولتی در پایتخت در حالی اعلام شد که مسئولان این مدارس می‌گویند افزایش شهریه امسال به‌صورت درصدی نبوده و نرخ تورم یکی از ۷شاخص تعیین شهریه بوده‌ است.

اعلام جزئیات افزایش شهریه مدارس غیردولتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از همشهری آنلاین ،مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش روز گذشته و در نشست خبری سازمان مدارس غیردولتی در پاسخ به پرسش همشهری درباره اینکه افزایش شهریه‌ها بیش از نرخ تورم 11.8درصدی است که بانک مرکزی اعلام کرده، گفت:«در گذشته چند نوع شهریه تحت عناوین ثابت، فوق‌برنامه، خدمات ویژه و کلاس‌های تابستانی از والدین دانش‌آموزان دریافت می‌شد، ولی امسال برنامه مصوب مدرسه و فعالیت‌های فوق‌برنامه را در قالب شهریه مصوب اعلام کرده‌ایم.» مجتبی زینی‌وند با بیان اینکه شهریه مصوب یعنی اینکه بابت حضور دانش‌آموز از ساعت7:30 تا 14:30در مدرسه یک شهریه دریافت می‌شود و مدارس غیردولتی مجاز به دریافت هزینه بیشتری نیستند، افزود: «سطوح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات و نرخ تورم، شاخص‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی هستند و البته با این همه میانگین افزایش شهریه‌ مدارس غیردولتی امسال زیر 15درصد ‌است. از زمان تاسیس مدارس غیردولتی تا 2 سال گذشته، شهریه این مدارس به‌صورت درصدی افزایش می‌یافت که این موضوع باعث شده بود برخی مدارس به‌صورت غیرمتعارف شهریه‌های خود را افزایش دهند.» به این ترتیب مدارس غیردولتی تنها درصورتی می‌توانند بیشتر از نرخ اعلام شده شهریه دریافت کنند که بعد از ساعت 14:30 کلاس‌هایی برگزار کنند و البته استفاده از این کلاس‌ها و دوره‌ها نباید اجباری باشد.

    برخورد با متخلفان
    برخورد با مدارس غیردولتی متخلف موضوعی است که هر سال‌ گفته می‌شود اما به‌دلیل پرنفوذ بودن و وصل بودن مؤسسان برخی مدارس غیردولتی به مراکز قدرت، آنها شهریه‌های مصوب را رعایت نمی‌کنند و آموزش و پرورش هم توان برخورد ندارد.

    رئیس سازمان مدارس غیردولتی هم در این نشست در پاسخ به پرسش همشهری در این‌باره گفت:«در برخورد با تخلفات مدارس غیردولتی تابع قانون هستیم و نه روابط، از هر دو جناح راست و چپ تخلفاتی درخصوص مدارس غیردولتی به‌دست ما رسیده است. شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در بحث برخورد با تخلفات با اسم مؤسسان مدارس غیردولتی کاری ندارد و اگر شکایتی صورت بگیرد با آن برخورد می‌شود و در بحث برخورد با متخلفان تابع قانون هستیم نه تابع روابط.» مرضیه گرد با بیان اینکه با دائمی شدن قانون مدارس غیردولتی با مدارس متخلف در این زمینه برخورد جدی انجام خواهد شد، تأیید کرد که برخی مدارس غیردولتی هزینه‌ای بالاتر از حد انتظار از والدین دانش‌آموزان اخذ می‌کنند و گفت: «هم‌اکنون بیشترین چالش را در پیش دانشگاهی و متوسطه دوم داریم و اگر مجبور شویم ناظر مقیم را در مدارس مستقر خواهیم کرد.»

    تخلفات پیگیری می‌شود
    میزان افزایش شهریه در تهران و مناطق مختلف کشور متفاوت است به‌گونه‌ای که شهریه برخی مدارس افزایش یافته و شهریه برخی دیگر ثابت مانده است و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش از میزان این شهریه‌ها باخبر شوند. امسال ستادهای نظارت بر ثبت‌نام و شهریه مدارس غیردولتی در مناطق یک تا 6شهر تهران مستقر شده‌اند. پوستر شهریه در مدارس باید نصب شوند و خانواده‌ها درصورت بروز مشکل می‌توانند به شماره تلفن‌های درج شده در ذیل پوستر شهریه موضوع را اعلام و پیگیری کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی