عصر بازار

فرماندار ساری خبر داد

تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مرکز مازندران

عصر اعتبار- فرماندار ساری گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مرکز مازندران به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل شد.

تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مرکز مازندران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از فارس، احمد حسین‌زادگان صبح امروز در نشست اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: الزامات مورد نظر مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی شامل اقدامات بلندمدت و اقدامات کوتاه مدت است.

    وی با بیان اینکه بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی با حفظ عدالت اجتماعی، توانایی بر عوامل تهدیدساز، رویکرد جهادی، مردم محوری و ... از مؤلفه‌های مورد نظر رهبری در اقتصاد مقاومتی است، افزود: کاهش وابستگی به نفت، اصلاح الگوی مصرف و دانش محوری هم از دیگر مسائلی است که رهبری در اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید دارند.

    فرماندار ساری با اشاره به اینکه زنده کردن تولید داخلی و احیای بخش‌های اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در مرکز استان تشکیل دادیم.


    وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، بر اقدام و عمل است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری، آسیبی را در کشور شناسایی کردند و آن هم عملی است که باید در کنار حرف و شعار قرار گیرد.


    حسین‌زادگان با اشاره به اینکه نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، شعار نیست، ادامه داد: رهبری در حوزه‌های مختلف مدیریتی کشور فعالیت کرده‌اند و به مسائل متعدد اشراف دارند.


    وی با بیان اینکه اولویت نخست ما در اقتصاد مقاومتی، اجرا است، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی، افزایش بهره‌وری و ... از مصادیق اجرایی در اقتصاد مقاومتی است.


    فرماندار مرکز استان با اشاره به اینکه براساس شرح وظایفی که داریم با رویکرد تاکیدی اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی با اولویت توسعه اقتصادی باید کار کنیم، اظهار کرد: از اسناد بالادستی غنی برخورداریم و فقط این اسناد باید به‌هنگام شوند.

    در این نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی نشان می‌دهد بیشترین مشکلات ما در حوزه اقتصادی بوده و بیشتر از مشکلات سیاسی است هرچند که مشکلات سیاسی با تدبیر رهبری و دولت یازدهم، به جای خوبی رسیده است.

    عبدالله مهاجر افزود: اگر مشکلات را نبینیم راه درمان را هم پیدا نمی‌کنیم.

    وی با اشاره به اینکه چرا این همه عقب‌ماندگی در حوزه اقتصادی داشتیم که تاکید رهبری بر اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: با جلسه درمانی نمی‌توان راه پیش برد و باید در حوزه اقدام و عمل وارد شویم.


    وی با بیان اینکه قصوراتی در کار داشتیم که نتوانستیم به توفیقات دست یابیم، تصریح کرد: صادرات محقق نمی‌شود مگر اینکه موانع صادرات برطرف شود، صادرات محوری از مسیرهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

    همچنین معاون دادستان ساری در این نشست اظهار کرد: اغلب واحدهای صنعتی شهرستان در تعطیلی است و افراد تسهیلات دریافت کردند در حالی که کارگران این واحدها امروز بیکار هستند.

    احمدزاده با بیان اینکه نشست‌های اقتصاد مقاومتی باید خروجی کار داشته باشد، افزود: مردم باید عملکرد این جلسات را لمس کنند.


    وی با اشاره به اینکه از موازی‌کاری باید جلوگیری کرد، گفت: واحدهای غیرفعال شناسی شده و در این زمینه باید آسیب‌شناسی صورت گیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو