عصر بازار

نیاز ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام وزارت نیرو

عصر اعتبار- تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنایع آب و برق و به بهره‌برداری رسیدن آنها حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

نیاز ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام وزارت نیرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، ستار محمودی، قائم‌مقام وزارت نیرو امروز در همایش حمایت از کار، سرمایه و دانش ایرانی در صنعت آب و برق در صنعت آب و برق و با رویکرد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اثر‌گذاری فعالیت‌های صنعت ‌آب و برق در کشور گفت: این نوع صنعت به هیچ عنوان تعطیلی ندارد و در همه جنبه‌ها و حوزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

    وی با بیان این‌که در عرصه آب و فاضلاب سرمایه‌گذاری‌های زیادی در سال‌های گذشته انجام شده، گفت: با این وجود طرح‌های زیادی نیز به دلیل سرمایه کافی نیمه‌تمام مانده‌اند.

    قائم مقام وزارت نیرو با اشاره به اهمیت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام اظهار کرد: برای نوسازی تاسیسات آب و برق، تعمیر و نگهداری، کاهش تلفات نیز نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم که با توجه به اهمیت این حوزه انتظار می‌رود که توجه بیشتری نیز به صنعت آب و برق صورت بگیرد.

    به گفته محمودی در حال حاضر ایران از نظر منابع انسانی هیچ مشکلی ندارد، اما پاشنه آشیل ما کمبود منابع آبی است.

    وی ادامه داد: با توجه به این شرایط نیاز به بهره‌برداری از فناوری روز و راهیابی به بازارهای برون‌مرزی جهت افزایش مهارت و ارتقاء سطح مشارکت بین‌المللی به شدت احساس می‌شود.

    قائم مقام وزارت نیرو با اشاره به شرایط پساتحریم گفت: باید بتوان از این فضا به خوبی استفاده کرد، اما این سوال ایجاد می‌شود که در شرایط فعلی سطح مشارکت چگونه باید باشد و این‌که آیا حضور سرمایه‌گذار خارجی برای بخش خصوصی فرصت است و یا تهدید.

    محمودی با اشاره به اهمیت این مبحث اظهار کرد: باید بتوان در جلسه امروز در مورد این مساله به‌طور کامل و جامع صحبت کرد و با در نظر گرفتن تمامی مسائل آن به یک تصمیم نهایی رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی