عصر بازار

مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در بانک دی برگزار شد

عصر اعتبار- دکتر یدالله جوانی ضمن تبریک نیمه شعبان و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار کرد: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس در جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در سال ۵۹ رژیم بعث عراق به نمایندگی از قدرت‌های بیگانه جنگ برق‌آسایی را علیه ملت ایران آغاز کرد با این تصور که می‌تواند انقلاب اسلامی را با شکست مواجه کند و ایران به چند کشور تقسیم کند.

مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در بانک دی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»،  وی با بیان اینکه عملیات‌های مختلفی در دوره دفاع مقدس انجام شد، گفت: عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در این میان جایگاه ویژه‌ای را دارد. وقتی ارتش بعث عراق حمله کرد آنها در استراتژی خود روی عبور از خرمشهر ظرف چند ساعت حساب کرده بودند، اما مردم خرمشهر و نیروهای ارتش سپاه مقاومت جانانه‌ای را در خرمشهر انجام دادند و خرمشهر قریب 40 روز مقاومت کرد.

    جوانی با بیان اینکه بعد از آزادسازی خرمشهر معادله جنگ تغییر کرد، افزود: با نگاه‌های نظامی رفتن به خرمشهر کار غیرممکنی بود اما این قدرت سپاه و ارتش بود که به آنها ثبات قدم و امید داد و عملیات بیت‌المقدس با موفقیت انجام شد. عملیات بیت‌المقدس ضمن تغییر معادله جنگ نشان داد در ورای امکانات و طرح‌های نظامی عوامل دیگری هم می‌تواند سرنوشت جنگ‌ها را رقم بزند.

    این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بازسازی عملیات آزادسازی خرمشهر برای ما دربرگیرنده درس‌ها و عبرت‌هایی است و آن اینکه یک ملت می‌تواند با تکیه بر نیروی خود و توکل به خدا از موانع عبور کند. این درس بزرگی است. امروز در فشارهای اقتصادی باید الهام بگیریم از حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر و بدانیم اگر ملتی به توان خود تکیه کند می‌تواند از همه موانع پیش رو عبور کند.

    به گفته وی ما در جنگ اقتصادی هم می‌توانیم روی پای خود بایستیم و با ظرفیت‌های داخلی تحریم‌ها و فشارها را از خاصیت بیندازیم.

    وی اظهار کرد: ملت ایران باید به یک نقطه تمرکز داشته باشد و راه حل مشکلات اقتصادی را در کوتاه ترین زمان با فشارهای کمتر بر مردم در تمام حوزه های با رونق دادن کارخانه‌ها، بازار، صنعت و تجارت پیدا کنند.

    این استاد دانشگاه لازمه این کار را اجرای و جدی گرفتن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در همه زمینه‌ها دانست و افزود: ما در تمام حوزه‌ها استعدادهای فراوانی داریم فقط باید باور کنیم که می‌توانیم حتی با فشارهای بیشتر اقتصادی و تحریم‌ها از این مرحله عبور کنیم.

    وی ادامه داد: براین اساس برای عبور از جنگ اقتصادی باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و بدانیم در صحنه مبارزه فقط یک پرچم دار و یک فرمانده داریم. در واقع عرصه جنگ اقتصادی یکی از جنگ‌های بی رحمانه دشمن است که بر ما تحمیل شده و ما باید تلاش شبانه روزی دشمن را به فال نیک بگیریم چون دشمنان از عصبانیت این کار می کنند.

    جوانی با ذکر اینکه امروز دشمن در جنگ نرم  سنگرهای ایمانی و اعتقادی ما را نشانه گرفته است، متذکر شد: با شبکه‌های ماهواره‌ای به شکل‌های مختلف که ضرورت دارد با مجاهدت، ایستادگی و ایثار و فداکاری شهدا در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی