عصر بازار

رییس اتاق ایران اعلام کرد؛

امکان دریافت دو میلیارد دلار تسهیلات از بانک جهانی برای بنگاه های کوچک و متوسط

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در صورت استفاده از ظرفیت های موجود می توانیم یک و نیم تا دو میلیارد دلار وام از بانک جهانی برای بنگاه های کوچک و متوسط دریافت کنیم.

امکان دریافت دو میلیارد دلار تسهیلات از بانک جهانی برای بنگاه های کوچک و متوسط
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محسن جلال پور امروز سه شنبه در حاشیه همایش تجاری ایران و هند در محل اتاق ایران در جمع خبرنگاران افزود: امروز جلسه ای با کارشناسان بانک جهانی داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت های این نهاد برای دریافت تسهیلات توسط بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط بهره ببریم.
    وی افزود: در این جلسه گزارشی از وضعیت بنگاه های تولیدی ایران به کارشناسان بانک جهانی ارائه و قرار شد قبل از سفر مسئولان بانک جهانی به ایران هماهنگی هایی داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت بانک جهانی استفاده کنیم.
    جلال پور همچنین در مورد نشست تجاری ایران و هند گفت: نگاه به شرق و کشورهای شرقی، نگاهی پررنگ است و هند در بین کشورهای شرقی برای ما بسیار قابل توجه است.
    رییس اتاق ایران گفت: کشور هند از سه جهت مورد توجه ما است؛ نخست مسائل مرتبط با ترانزیت و ارتباطات شمال - جنوب و شرق به غرب است. کشور هند در حال حاضر 13 میلیارد دلار با کشورهای مشترک المنافع شوروی سابق(CIS ) گردش مالی دارد و همچنین دارای روابط اقتصادی گسترده ای با اروپا است که ایران می تواند نقطه مهمی برای هند باشد.
    وی انرژی را دومین موضوع قابل توجه در رابطه ایران و هند ذکر کرد و گفت: ایران می تواند در تامین امنیت انرژی هند کشوری قابل توجه باشد؛ هند برای رشد و توسعه پیش بینی شده خود نیاز به انرژی دارد و در تامین انرژی چاره ای ندارد جز اینکه ایران را منبع انرژی خود بداند.
    جلالپور افزود: سومین نکته مبادلات تجاری ایران و هند است؛ زمانی ارزش مبادلات دو کشور 16 میلیارد دلار بود و اکنون این رقم به هشت میلیارد دلار - که آن هم به طور عمده نفتی است - رسیده است.
    وی گفت: ایران و هند می توانند در زمینه های مختلف فراتر از صادرات نفت از جمله در زمینه های فولادی و فناوری اطلاعات و ارتباطات ( آی سی تی ) با هم فعالیت و کار مشترک داشته باشند.
    رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: به این دلایل سفر نخست وزیر هند به ایران برای ما مهم و قابل توجه است.
    همایش تجاری ایران و هند در حاشیه سفر نخست وزیر هند به تهران، صبح امروز با حضور فعالان اقتصادی ایران و 40 بازرگان هند از جمله فعالانی در حوزه های خودرو، کشاورزی و مواد غذایی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
    هند سالیانه 450 میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران از این میزان تنها 2.5 میلیارد دلار است.
    روز گذشته جمهوری اسلامی ایران و هند در حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و نارندرا مودی نخست وزیر هند 12 سند همکاری در بخش های مختلف بانکی، بندری و بازرگانی امضا کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی