عصر بازار

رئیس توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت و معدن استان کرمانشاه مطرح کرد:

شرایط صدور و تمدید کارت های بازرگانی برای اشخاص

عصر اعتبار- رئیس توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کرمانشاه گفت: برای انجام صادرات و واردات کالابایدمجوزی به نام کارت بازرگانی وجودداشته باشد که توسط اتاق های تعاون صادر می شود.

شرایط صدور و تمدید کارت های بازرگانی برای اشخاص
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، حسین حمیدی پیش از ظهر امروز سه شنبه در کارگاه آموزشی تخصصی تعاونی های مرز نشین استان کرمانشاه که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار داشت: قوانین و مقررات صادرات و واردات به نوعی بازوی برنامه های اجرایی در راستای بهبود وضعیت اقتصاد کشور و نهادینه شدن دانش فنی تجارت و ‌بازرگانی است.

    وی با اشاره به ماده یک قانون صادرات و واردات کالاها در کشور تصریح کرد: همه قوانین باید تابع قانون توسعه تجارت ایران باشد و ملاک اصلی صادرات و وارادت کالاهای با مجوز است.

    حمیدی یاد آور شد: همچنین طبق ماده 2 قوانین و مقررات بخش صادرات سه نوع کالای مجاز، مشروط و ممنوع وجود دارد که کالاهای مشروط باید مجوز ارگانهای صادر کننده به ویژه اتاق تعاونی و بازرگانی را داشته باشد و اگر کالاها از نظر شرعی مشکلی داشته باشد ممنوعیت واردات و صادرات خواهد داشت.

    رئیس توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: برای انجام صادرات و واردات کالاها باید مجوزی به نام کارت بازرگانی وجود داشته باشد و توسط اتاق های تعاون سراسر کشور صادر شود که با کسب تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت این مجوز قانونی و کاربردی است.

    حمیدی با اشاره به اینکه شخص متقاضی کارت بازرگانی پس از درخواست کارت باید از طریق سیستم سامانه هوشمند سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیر شود، گفت: همچنین شخص باید شرایطی چون حداقل سن 23 سال، برگه پایان خدمت نظام وظیفه، حداقل مدرک دیپلم متوسطه، گذراندن دوره های آموزشی را نیز داشته باشد.

    وی با اشاره به تبصره 2 قانون واردات و صادرات کالاها در کشور گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه رشته های مدیریت بازرگانی و اقتصاد با ارائه مدارک معتبر دانشگاهی معاف از گذراندن دوره های آموزشی جهت دریافت کارت بازرگانی هستند.

    حمیدی در خصوص تمدید کارت های بازرگانی نیز،‌ گفت: اگر ظرف مدت 2 سال نسبت به تمدید کارت بازرگانی اقدام نشود باید همه مراحل صدور مجددا طی شود.

    رئیس توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تعیین کننده نهایی صدور کارت بازرگانی را این سازمان عنوان کرد و گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی تنها می توانند یک کارت داشته باشند و حق واگذری آن را ندارند.

    حمیدی تاکید کرد: واحدهای خط تولید معادن و صنایع می توانند بدون کارت و با مجوز سازمان صنعت معدن و تجارت نسبت به ترخیص کالاهای تولیدی ماشین آلات و سایر قطعات صنعتی وارد عمل شوند و تعهد دهند بعد از تولید کالا صادرات را در دستور کار داشته و 120 درصد از حجم اولیه کالاهای ساخته شده را صادر کنند.

    وی گفت: جهت صدور و ورود برخی اقلام نیاز به مجوز و کارت بازرگانی است و این اقلام شامل برخی مواد غذایی و خوراکی چون گردو و ... که بحث قرنطینه دارد است که باید جواز واردات و صادرات را اخذ کنند و اگر اقدام نشود محصول آنها از سوی مسئولان سازمان علوم پزشکی، غذا و دارو توقیف خواهد شد.

    حمیدی با تاکید بر اینکه بازرگانان توانمند باید از دل تعاونی های مرزنشین بیرون بیایند، گفت: برخی کالاهایی که وارد کشور می شوند باید استاندارد اجباری داشته باشند و در برگه بازرگانی هم قید شود همچنین کالاهای خاص نظامی نیز باید مجوز وزرات دفاع را دارا باشند.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو