عصر بازار

همتی عنوان کرد:

توسعه بازارهای مالی در دستور کار

در بیمه عمر عقب هستیم

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه صنعت بیمه سهمی در تامین مالی کشور ندارد، گفت: سهم بیمه عمر در کشور ما بین ۵ تا ۶ درصد است.

توسعه بازارهای مالی در دستور کار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عبدالناصر همتی امروز در بیست و ششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در تهران گفت: باید به سمتی برویم که نقل‌ و انتقال منابع بر مبنای کارآمدی و مدیریت ریسک باشد.

    رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه توسعه بازارهای مالی در ابتدای راه است، افزود: در کشور ما بازارهای مالی تنها به بازارهای پول، بیمه و وثایق و ابزارهای محدودی از بازار مالی خلاصه می‌شود که این امر بیانگر آن است که در ابتدای کار در مرحله توسعه و کاربردی قرار گیریم.

    رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران بابیان اینکه در وضعیت موجود ایجاد شورای ثبات برای این مجموعه ضروری است اظهارداشت: در واقع قرار بر این است کسانی که به دنبال ریسک بیشتر هستند بازده بالاتری دریافت کنند و کسانی که ریسک کمتری را پذیرا هستند بازدهی کمتری داشته باشند.

    همتی تصریح کرد:‌ در حال حاضر در بازار مالی ما کسانی که ریسک کمتری می‌پذیرند، بازدهی بیشتری دارند و در مقابل افراد با ریسک بیشتری بازدهی کمتری دارند که این امر از اتفاقات بسیار نادر است که در مجموعه اقتصادی قابل‌ قبول نبوده و  یک عقبگرد در توسعه بازار مالی است و در این شرایط بحث مدیریت ریسک و کارآمدی بازارها قابلیت عملیاتی نخواهند داشت.

    رئیس‌کل بیمه مرکزی تصریح کرد: ‌نظام مالی توسعه‌ یافته در واقع مهم‌ترین عامل برای توسعه پایدار اقتصادی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد، کشورهایی که به بازارهای توسعه‌ یافته مالی برسند از رشدهای خوب و پایداری برخوردار شدند.

    به گفته وی، بازارها در کشورهای در حال‌ توسعه و توسعه‌ نیافته نتوانسته‌اند آنطور که باید تکامل بیابند. همتی بابیان اینکه یکپارچگی بازارهای مالی به توسعه‌ یافتگی بازار بستگی دارد و نمی‌توان انتظار داشت در جامعه‌ای که بازارهای مالی آن توسعه‌ نیافته است به‌ یکباره بتوان آنها را یکپارچه کرد گفت: در واقع یکپارچگی بخشی از توسعه‌ یافتگی این بازار و از ویژگی‌های آن است.

    ویپ به بازار بیمه اشاره کرد و افزود: این بازار سهمی در تأمین مالی کشور نداشته و در صورت به نتیجه نرسیدن این سیستم همه فشارهای مالی به بازار پول وارد خواهد شد و این امر باعث می‌شود که این بازار که در تأمین مالی کوتاه‌مدت فعالیت می‌کند تبدیل به تأمین‌کننده بلندمدت شود و عملا باعث قفل شدن سیستم شود.

    همتی گفت: درصحنه بین‌المللی ابزارهای بسیار مهمی به‌خصوص ابزارها و اوراق بهادار متصل به بیمه هستند و رقم‌های قابل‌ توجهی در این زمینه در گردش است. وی به این نکته اشاره کرد که یکی از بزرگترین عقب‌ماندگی‌های مالی در کشور ما بیمه عمر است و تصریح کرد: تقریبا در تمام دنیا ضریب نفوذ بیمه بر روی بیمه عمر است در حالی‌ که در کشور ما بیمه‌های عمر کمتر از 5 تا 6 درصد صنعت بیمه را تشکیل می‌دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو