عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد:

پیشنهاد افزایش سرمایه بانک‌های دولتی را در برنامه ششم توسعه کشور ارائه کردیم

عصر اعتبار- دکتر قضاوی معاون امور بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های وزارت امور اقتصادی و دارائی در همایش سراسری مدیران و روسای شعب پست‌بانک‌ایران گفت: این بانک علاوه بر اتکاء به فعالیت‌های سنتی باید به‌دنبال خلاقیت و نوآوری بوده و از ابزارهای جدید در عرضه خدمت‌رسانی استفاده نماید.

پیشنهاد افزایش سرمایه بانک‌های دولتی را در برنامه ششم توسعه کشور ارائه کردیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر قضاوی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: این بانک باید تامین کننده مالی صنایع و کسب و کارهای خرد و متوسط کشور باشد.
    قضاوی تصریح کرد: عصر حاضر عصر بانکداری ارتباط با مشتری است و بایستی بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها از جمله پست‌بانک‌ایران به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشد.
    وی در ادامه به تشریح شرایط اقتصادی کشوردر دوران تحریم و بعد ازآن پرداخت و عنوان کرد: خوشبختانه گشایش‌ها و پیشرفت‌های خوبی در اقتصاد کشور ایجاد شده که نمونه بارز آن تثبیت نرخ ارز و نرخ تورم و روند کاهشی آن است.
    قضاوی با اشاره به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارائی برای افزایش کفایت سرمایه بانک‌های دولتی از محل منابع مابه‌التفاوت نرخ تسعیر ارز رسمی و همچنین از محل صندوق توسعه ملی تصریح کرد: با توجه به بهبود شرایط اقتصاد بین المللی به‌خوبی می توانیم از محل منابع خارجی برای افزایش توان بانک‌ها جهت تامین سرمایه‌های در گردش کسب و کارها استفاده کنیم. البته در قانون برنامه ششم توسعه کشور تلاش خواهیم کرد سرمایه بانک‌های دولتی را افزایش دهیم.
    معاون امور بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های وزارت امور اقتصادی و دارائی در پایان افزود: بانک‌ها می‌توانند از محل منابع خارجی اعم از ریفاینانس،‌ فاینانس و یوزانس بیش از 30میلیارد دلار منابع ایجاد نمایند. البته پیش شرط آن اصلاح ساختارهای بانکی و تسویه سریع ارزی از سوی آنان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی