عصر بازار

رئیس اتاق تهران اعلام کرد:

آغاز گشایش روابط بانکی ایران و اتریش

رشد اقتصادی به ۴درصد می‌رسد

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ارتباط ۴ بانک اتریشی با ایران برقرار شده است، گفت: انتظار داریم بانک‌های بزرگ اتریشی روابط خود را با ایران آغاز کنند.

آغاز گشایش روابط بانکی ایران و اتریش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مسعود خوانساری در نشست اقتصادی مشترک ایران و اتریش گفت: ایران کشوری امن در منطقه است که علیرغم ناامنی بسیاری از کشورهای همسایه خود توانسته وضعیت مناسبی به لحاظ نیروی انسانی و صنعتی رقم زند، به این معنا که جمعیت تحصیلکرده ایران بسیار بالا است و در عین حال، بازار 400 میلیون نفری منطقه نیز به عنوان یک پتانسیل برای سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور است.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: پیش‌بینی رشد اقتصادی در ایران برای سال‌جاری و سال‌های پیش رو به طور متوسط 4 درصد است و نیاز به سرمایه‌گذاری سالانه 50 میلیارد دلار احساس می‌شود. در عین حال علیرغم تحریم‌هایی که طی سال‌های گذشته بر علیه اقتصاد ایران رخ داده است، در زمینه‌های تکنولوژی و زیرساختها اتفاقات مثبتی در ایران رخ داده که اکنون نیاز به سرمایه گذاری دارد.

    وی تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی در ایران بازده مناسبی دارد و البته لازمه آن، حل و فصل شدن مشکلات و مسائل همکاری‌های بانکی بین‌المللی ایران است. تاکنون ارتباط بانکی ایران با چند بانک اتریشی برقرار شده است که به صورت کامل نیست و انتظار ما از وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت کرنتن اتریش این است که اگر قرار است سرمایه گذاری گسترده بین دو کشور انجام شود، برای گسترش تعاملات بانکی فکری کنند.

    به گفته خوانساری، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران آمادگی دارد تا مسائل و مشکلات بر سر راه سرمایه گذاران اتریشی را از سر راه بردارد و هر دو طرف هم البته باید به فکر سرمایه‌گذاری باشند، چراکه تبادلات تجاری به مفهوم خرید و فروش کالا دیگر جواب نمی‌دهد.

    وی اظهار داشت: سال گذشته تبادلات تجاری ایران و اتریش 350 میلیون دلار بود؛ درحالی که کل تبادلات تجاری این کشور با دنیا 350 میلیارد دلار بوده است، بنابراین امید می‌رود که در آینده نزدیک بتوانیم زمینه‌ساز رشد و توسعه حجم تبادلات تجاری باشیم.

    همچنین در این نشست، «کریستین بنگر» وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت کرنتن نیز گفت: اتریش علاقه زیادی به برقراری روابط گسترده تجاری با ایران دارد و اگرچه از دیرباز روابط ما دیرینه بوده است، اما اکنون بهترین زمان است که روابط را گسترش دهیم. حتی در دهه 60 میلادی قراردادی میان دو کشور منعقد شده که حمایت از سرمایه گذاری مستقیم و منع اخذ مالیات مضاعف را پیگیری می‌کند.

    وی افزود: مشکلاتی در خصوص مسائل بانکی وجود دارد که یکی از خواسته‌های جدی ما رفع آن است و از هیچ تلاشی برای انجام آن دریغ نمی‌کنیم، در این میان انتقال دانش و تبادل تکنولوژی را نیز مدنظر داریم و پیگیر هستیم تا از این روابط، منافع متقابلی را پیگیری کنیم.

    به گفته بنگر، بازار ایران یک بازار قوی، پویا و با ثبات است و ارزیابی ما این کشور را به عنوان هاب پایه و مرکزی کل منطقه قلمداد کرده است، بنابراین تلاش داریم تا روابط متقابل خود را با ایران به سمت کیفی‌سازی و برقراری شرایط خوب و مناسب برای دو طرف سوق دهیم.

    همچنین یورگن مندل، رئیس اتاق بازرگانی کرنتن نیز گفت: کرنتن یک ایالت متمرکز بر صادرات در اتریش است که توانسته طی سالهای اخیر، یکی از دو ایالت اول اتریش در امر صادرات باشد، بنابراین روابط خود را با ایران گسترش خواهیم داد و اگرچه هیچگاه این رابطه قطع نشده بود. بنابراین نه تنها ایران می‌تواند هدف فعالیت‌های اتریش باشد، بلکه سایر کشورهای منطقه را نیز می‌تواند پوشش دهد.

    وی اظهار داشت: نقاط قوت این ایالت، تولید میکروالکترونیک، چوب، انرژی‌های تجدید‌پذیر و گردشگری است و البته همه این موارد بستگی به فاینانس‌ها دارد. پس نه تنها بانکهای کوچک اتریش بلکه کنترل بانک صادرات این کشور هم باید فعالیت خود را با بانکهای ایران برقرار سازد. بر این اساس اگرچه شاید گام‌های اولیه کوچک باشد، اما به مرور می توان به افزایش همکاری‌های مشترک سرعت بخشید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو