عصر بازار

ارجمندنژاد:

مقررات حاکمیت شرکتی به زودی ابلاغ می شود

عصر اعتبار- مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی اعلام کرد مقررات در زمینه حاکمیت شرکتی در بانک مرکزی تدوین و نظرات کانون بانک های خصوصی و شورای هماهنگی بانک های دولتی بانک ها در آن لحاظ شده و به زودی به بانک ها ابلاغ می شود.

مقررات حاکمیت شرکتی به زودی ابلاغ می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»،عبدالمهدی ارجمندنژاد در نشست الزامات حاکمیت شرکتی در بانک ها که در روز دوم از بیست و ششمین همایش سیاست های پولی و ارزی، برگزار شد با اظهار این مطلب، افزود: مهم ترین استاندارد در زمینه حاکمیت شرکتی، استاندارد OECD است که جزو یکی از دوازده استاندارد برتر مالی است. در این زمینه مقررات هیات خدمات مالی اسلامی (IFSB) نیز مدنظر قرار گرفته است.

    مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی، علت اهمیت یافتن حاکمیت شرکتی را شکست ها و ناکامی های شرکت های بزرگ آمریکایی در دو دهه اخیر دانست و گفت: به گفته رییس کل اسبق فدرال رزرو بسیاری از افرادی که در بورس خرید می کنند توجهی به اینکه چه کسی مدیر است، ندارند و تنها سودآوری برایشان مهم است. به همین خاطر سهامداران در کنترل شرکت نقشی ندارند و مدیرعامل می تواند در تعیین چیدمان اعضای هیات مدیره دخالت کند.
    ارجمندنژاد، لزوم آزمون صلاحیت شایستگی را برای سهامداران یادآور شد و گفت: براساس سند کمیته بال، علاوه بر اعضای هیات مدیره، سهامداران نیز باید صلاحیت سنجی شوند. این موضوع در رابطه با بانک ها و برای سهامداران بزرگ از اهمیت بیشتری برخوردار است.
    وی درخصوص اهمیت جایگاه اعضای هیات مدیره خاطرنشان کرد: اعضای هیات مدیره باید نسبت به جایگاه خود توجیه و از استقلال رای کافی برخوردار باشند. همچنین عدم حضور همزمان در چند هیات از نکاتی است که باید مدنظر قرار گیرد. ضمنا تشکیل دهندگان بانک به هیچ وجه نباید با هدف تامین مالی برای پروژه های خود بانک تشکیل دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو