عصر بازار

برای اولین بار در کشور

بانک ملی ایران بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را آغاز کرد

عصر اعتبار- برای اولین بار در کشور با هدف ایجاد انضباط مالی و شفاف سازی عملکرد ها ، پروژه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد به صورت آزمایشی در بانک ملی ایران آغاز شد.

بانک ملی ایران بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این پروژه قرار است برای اولین بار در اداره امور شعب غرب تهران به صورت پایلوت اجرا گردد که ضمن ایجاد انضباط مالی و صرفه جویی در هزینه ها ، زمینه ساز رشد و بهره وری بیشتر این بانک را فراهم خواهد ساخت .
    در مراسم تبادل تفاهم‌نامه آغاز پروژه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد که با حضور اعضای هیات مدیره ، معاونان ، مدیران امور ، روسای ادارات ، مسئولان شعب بانک ملی ایران در غرب تهران و همچنین مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد ، محمدرضا حسین زاده سرپرست بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران در تمامی برنامه های تحول گرایانه کشور پیشرو بوده و خوشبختانه در بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد نیز که از جمله دغدغه های مهم دولت محسوب می شود پیشگام است.
    وی با عنوان اینکه در بحث بودجه ریزی باید از سیستم سنتی به سوی سیستم های مدرن حرکت شود، ابراز داشت : برای تعامل و توسعه فعالیت ها با بانک های خارجی در فضای پسا تحریم چاره ای جز انضباط مالی و شفاف سازی فعالیت ها وجود ندارد.
    حسین زاده گفت: باید به سمت مسیری حرکت شود که هر شعبه بانک ملی ایران همانند یک بانک ، بودجه و اختیارات لازم را داشته باشد و در نهایت امکان سودآوری برای آن فراهم شود و قطعا بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد که اداره امور شعب غرب تهران در اجرای آن پیشقدم شده است ، می تواند مسیر حرکتی جدیدی را برای بانکداری کشور فراهم سازد.
    سید ولی اله فاطمی اردکانی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این مراسم با تشریح برنامه تحول این بانک با رویکرد بانکداری جامع ابراز داشت : برای اقدامات تحولی در توسعه بازار، اولین اقدام مهم بودجه است از طرفی یکی از چالش‌های این موضوع عدم ارتباط مستقیم بین برنامه‌ها و بودجه بود که با اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد این مشکلات بر طرف شده و بودجه واحد ها بر اساس عملکرد ها و نرخ تمام شده پول تخصیص می یابد و تمامی اختیارات بودجه ای نیز هم زمان واگذار می گردد.
    وی با اشاره به اهداف و برنامه های بانک ملی ایران در سال 95 ابراز داشت : حجم عملیات شعب باید با استفاده از ابزارها ی بانکداری نوین کاهش یابد و در نتیجه فرصت تعامل بیشتری با مشتریان ایجاد گردد و در همین راستا باید معیار رتبه بندی شعب تغییر کند .هدف بانک تغییر رویکرد از محصول محوری به مشتری محوری است .
    دکتر خانلو رئیس امور بازرگانی و خدمات مالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در ادامه با ابراز خرسندی از اجرای بودجه ریزی عملیاتی در بانک ملی ایران برای اولین بار در کشور ابراز داشت: بعد از 7 ،8 سال حضور در همایش ها و تشریح اهمیت بودجه ریزی عملیاتی جای خوشبختی دارد که این مهم که از دغدغه های اصلی دولت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است برای اولین بار توسط بانک ملی ایران اجرا می گردد که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد و باید توجه داشت به علت افزایش بسیار زیاد حجم بودجه دولت تنها راه چاره ، اجرای بودجه ریزی عملیاتی در کشور است.
    دکتر رحیمی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در ادامه با عنوان این که بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، برای پاسخگویی و ارزیابی مدیران است ، گفت: بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، گامی مهم در توسعه بانکداری جامع و نوین است .
    علی موسوی زاده رئیس اداره امور شعب غرب تهران دیگر سخنران این مراسم با ارائه گزارشی از عملکردی از این اداره امور ابراز داشت : بانک ملی ایران برای جلب رضایت مشتریان و کسب حداکثر سود آوری باید شناخت صحیحی از فرایندهای درست کاری داشته باشد که این فرایندهای درست از طریق منابع انسانی متعهد ، متخصص و آموزش دیده تعریف و اجرا می گردد.
    سخنرانی رئیس اداره کل حسابداری ، بودجه و آمار و تنی چند از استادان دانشگاه و همچنین مهندس براتی مدیر دفتر تحول بانک ملی ایران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

    در پایان مراسم تفاهم نامه پروژه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد توسط حسین زاده سرپرست بانک ملی ایران و رئیس اداره امور شعب غرب تهران (به عنوان مجری ) امضا و مبادله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو