عصر بازار

رئیس کل بانک مرکزی:

برنامه‌ای برای مالیات گرفتن از سپرده‌ها نداریم

قرار نیست نرخ سود بانکی در سطح فعلی بماند

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هیچ تصمیمی برای اخذ مالیات از سود سپرده‌ها اتخاذ نشده است، گفت: برنامه ما کاهش نرخ سود بانکی به سطوح نزدیک به تورم است.

برنامه‌ای برای مالیات گرفتن از سپرده‌ها نداریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار » به نقل از فارس، ولی الله سیف در حاشیه اختتامیه بیست و ششمین همایش سالانه پولی و ارزی در جمع خبرنگاران درباره دور زدن نرخ سود بانکی به روش‌های مختلف از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها اظهارداشت: هر بانکی که با این بهانه‌ها بخواهد ضوابط را زیر پا بگذارد با آن برخورد خواهد شد.

    وی افزود: اخیرا 5 بانک را بعد از طی فرایند رسیدگی به تخلفات در هیات انتظامی بانک‌ها، مجازات کردیم اما به دلیل اینکه برای اولین بار این تخلف را انجام داده بودند، اسامی آنها را اعلام نکردیم.

    رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: اگر لازم شود اسامی بانک‌ها متخلف را هم اعلام می‌کنیم تا مردم در جریان قرار بگیرند و متوجه شوند اگر بانک تخلف کند، بانک مرکزی با آن برخورد خواهد کرد.

    وی درخصوص دریافت مالیات از سود سپرده‌ها، گفت: هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و آقای دکتر طیب نیا به من گفتند قصد ارائه این ایده را ندارند.

    سیف ادامه داد: ایشان با توجه به تفاوت بالای نرخ سود و تورم، گفتند اگر قرار باشد این وضعیت ادامه یابد، استحقاق این وجود دارد که ما مالیاتی برای آن تعریف کنیم،اما باید این را هم در نظر بگیرید که قرار نیست نرخ سود در این سطح باقی بماند.

    وی با بیان اینکه نرخ سود به دامنه‌های نرخ تورم کاهش خواهد یافت، گفت: ما از سال گذشته برنامه کاهش نرخ سود را دنبال کردیم و در گام اول نرخ سود بازار بین بانکی از 29 درصد به 17 درصد رسیده که تا سطح نرخ مجاز که نزدیک به تورم است، تلاش بانک مرکزی ادامه می‌یابد.

    به گفته رئیس کل بانک مرکزی دستیابی به هدف کاهش نرخ سود در این روش، نرخ سود را پایدار و باثبات خواهد کرد.

    سیف درخصوص لیزینگ مسکن گفت: مجوز لیزینگ مسکن داده شده و بانک مسکن می‌تواند از کار را انجام دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو