عصر بازار

ولی اله سیف :

سال ۱۳۹۵، نویدبخش رشد و شکوفایی اقتصادی است

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی سال ۱۳۹۵ را باتوجه به ویژگی های خاص از جمله اجرایی شدن برجام، سالی نویدبخش برای رشد و شکوفایی اقتصادی دانست و گفت: اولویت بانک مرکزی در سال جدید تامین سرمایه در گردش بنگاه های کوچک و متوسط است.

سال ۱۳۹۵، نویدبخش رشد و شکوفایی اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی اله سیف در آخرین نشست از میزگردهای های تخصصی همایش سیاست های پولی و ارزی، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری همایش، این رویداد را از غنای موضوعی کافی و بهره وری بالا نسبت به سال های گذشته ارزیابی کرد و گفت: خرسندم که در این همایش ها، موضوعات روز مطرح می شوند و خوشبختانه در حال حاضر بسته اقتصادی دولت با همکاری دستگاه های ذی ربط نهایی شده است و همکاری همه نهادهای دولتی را می طلبد.

    وی عزم جدی سایر دستگاه ها را لازمه اصلاح نظام بانکی دانست و گفت: امیدوارم با همدلی و همکاری شکل گرفته در شرایط کنونی به وضعیت مطلوب اقتصادی دست یابیم ضمن آنکه برای خروج نظام بانکی از شرایط تنگنای اعتباری، باید ارتباطات بین المللی و مبادلات اقتصادی با سایر کشورها برقرار شود.
    سیف با اشاره به اهمیت نسبت کفایت سرمایه بانک ها گفت: یکی از اصولی که فعالان بانکی در شکل گیری مراودات و ارتباطات بین المللی باید به آن توجه داشته باشند اهمیت نسبت کفایت سرمایه در صورت های مالی ترازنامه هاست که براساس سند بال 2 این نسبت باید حداقل 12 درصد باشد. این نسبت در ایران 4.5 درصد است که با حدنصاب فاصله معناداری دارد و باید با روش های مختلف این خلا برطرف شود. بانک هایی که نسبت کفایت سرمایه آنها زیر 12 باشد امکان فعالیت بین المللی ندارند، لذا بانک مرکزی می بایست با اعمال مقررات و نظارت بیشتر، بانک ها را به سمت افزایش نسبت کفایت سرمایه هدایت کند.
    رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای اقتصادی در بخش خصوصی افزود: نظام بانکی لازم است به منظور دستیابی به رشد، توسعه و اشتغال از بخش خصوصی حمایت کافی را به عمل آورد همچنین باید تامین مالی به سمت بازار بدهی حرکت کند و تبصره های تکلیفی در بودجه اصلاح شود.
    سیف با اشاره به رفع موانع برای بنگاه های کوچک و متوسط از سوی بانک مرکزی گفت: با ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی چک های برگشتی و مطالبات غیرجاری مانعی برای این بنگاه ها ایجاد نخواهد کرد، ضمن آنکه به منظور حمایت از تولید، بدهی های زیر یک میلیارد تومان بنگاه ها به مدت یک سال تمدید می شود. همچنین در راستای تامین تسهیلات برای بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط، با تشکیل کارگروهی در استانداری ها، موضوع حمایت از آنها بررسی و اجرایی خواهد شد.
    بیست و ششمین همایش سیاست های پولی و ارزی با معرفی و تجلیل از سه چهره ماندگار نظام بانکی آقایان سیدعلی میلانی حسینی، عزیز فراشی و مرتضی نصیری در حوزه نظام بانکی پایان یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو