عصر بازار

رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد گیلان خبر داد:

آمادگی بانک مهر اقتصاد گیلان برای تحقق اقتصاد مقاومتی

عصر اعتبار- رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد گیلان از آمادگی این بانک برای پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

آمادگی بانک مهر اقتصاد گیلان برای تحقق اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، فریدون حاجی‌زاده صبح امروز در جریان بازدید مجید دوهندو فرمانده سپاه ناحیه این شهر از بانک مهر اقتصاد با گرامیداشت فتح خرمشهر اظهار کرد: فتح خرمشهر در تاریخ جنگ ایران و عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    وی با بیان اینکه خبر آزادی خرمشهر چنان شگفت‌آور بود که در سراسر میهن اسلامی مردم را به وجد آورد، افزود: با شنیدن این خبر تاریخ‌ساز ملت ایران مانند خانواده‌ای که فرزند از دست داده خود را باز یافته بودند، اشک شوق و شادی خود را نثار روح شهدای حماسه‌آفرین کردند.

    رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد گیلان، با تصریح بر اینکه دشمن بعثی عراق در اطلاعیه به نیروهای خود دفاع از خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهای عراق می‌دانست، گفت: اشغال خاک خرمشهر به قدری برای رژیم بعث ارزشمند بود که می‌خواست به هر قیمتی این شهر را در تجاوز خود نگه دارد اما با جانفشانی رزمندگان ما خرمشهر آزاد شد و پرچم ایران بر فراز مسجد جامع شهر به اهتزاز درآمد.

    وی واقعه فتح خرمشهر را برگرفته از فرهنگ بسیجی دانست و افزود: باید همواره با فرهنگ بسیجی و با توان بیشتر در جامعه حضور داشته باشم.

    حاجی‌زاده نیاز امروز جامعه به فرهنگ بسیجی را بیشتر از گذشته خواند و خاطرنشان کرد: اگر در آن زمان از این فرهنگ توقع تشکیل نیروهای نظامی توانمند و قابل اتکا را داشتیم، امروز انتظار بسیج کردن مردم برای پیشرفت در عرصه‌های علمی، اقتصادی، نرم افزاری و فن‌آوری با استفاده از فرهنگ بسیجی می‌رود.

    وی با اشاره به اینکه همه باید در عرصه مختلف جامعه با پیروی از منویات رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های محکم‌تر برداریم، ادامه داد: بانک مهر اقتصاد به عنوان یک بانک ارزشی متشکل از نیروهای بسیجی در تلاش است تا اقدام‌های مثبتی در زمینه رونق اقتصاد جامعه و توانمند کردن اقتصاد خانوار بردارد.

    این مسؤول به تشریح وظایف و عملکرد بانک مهر اقتصاد  اشاره کرد و یادآور شد: روحیه بسیجی، توانمند کردن اقتصاد جامعه، ایجاد اشتغال، کاهش معضلات اقتصادی و تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی از اهداف اصلی بانک مهر اقتصاد است.

    به گفته وی، بانک مهر اقتصاد از سال 92 تا پایان سال  94به ترتیب 200، 400 و 800 میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی بسیج و اقتصاد مقاومتی پرداخت کرده که سهم گیلان از این میزان 79میلیارد تومان بوده و به 8 هزار و 600 نفر تا پایان سال گذشته پرداخت شده است.

    حاجی‌زاده با تصریح بر اینکه تسهیلات مذکور در بخش‌های مختلف کشاورزی و خدماتی از جمله پرورش قارچ، زنبورداری و دیگر پروژه‌های اشتغالزایی، تولیدی و خدماتی هزینه شده است، متذکر شد: این بانک آمادگی خود را برای مشارکت در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای امن برای متقاضیان سرمایه‌گذار اعلام می‌دارد.

    وی گفت: تمام توان خود را در زمینه پرداخت تسهیلات مختلف برای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کار گرفته‌ایم.

    رئیس امور شعب بانک مهر اقتصاد گیلان هدف از دیدار مذکور را پرداخت تسهیلات به کارمندان و کارکنان اداره‌ها و مشارکت در پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: بانک مهر اقتصاد در زمینه پرداخت تسهیلات مختلف در راستای نوع عقد و نیاز مشتری آمادگی لازم را دارد.

    وی با اشاره به اینکه آموزش بانکداری بدون ربا یکی دیگر از اقدام‌های بانک مهر اقتصاد است، خاطرنشان کرد: این دوره آموزش در دفتر مرکزی بانک مهر اقتصاد در قم برگزار شده و هدف از تشکیل این دوره آموزشی، ترویج بانکداری اسلامی در کشور در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

    حضور موثر بانک مهر اقتصاد در تحقق اقتصاد مقاومتی

    فرمانده سپاه ناحیه رشت نیز در دیدار مذکور با تبریک اعیاد شعبانیه و سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: حوادث بزرگی در انقلاب اسلامی اتفاق افتاده و هر کدام از این رویدادها می‌تواند الگویی برای رشد ملت‌های دیگر باشد.

    مجید دوهندو، سوم خردادماه به قدری مهم بود که امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، اضافه کرد: ملت ایران با ایمان محکم و ولایت‌پذیری در مقابل حمله همه‌جانبه صدام ایستادگی کرد.

    فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، حضور بانک مهر اقتصاد با فعالیت نیروهای بسیجی و فعال در این بانک را بسیار تاثیر گذار و ارزشمند در جامعه خواند و گفت: امروز نیروهای بسیجی در تمام عرصه‌های علمی، فناوری و اقتصادی حضور فعال دارند.

    وی یادآور شد: نیروهای بانک مهر اقتصاد می‌تواند کشور را با روحیه بسیجی خود به رشد اقتصادی برساند اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی