عصر بازار

مراسم تودیع و معارفه رئیس‌کل بیمه مرکزی بدون "امین" برگزار شد

عصر اعتبار- در حالی مراسم تودیع و معارفه رییس کل بیمه مرکزی بدون حضور محمدابراهیم امین، رییس پیشین بیمه مرکزی برگزار شد که مدیران بیمه‌ای در این مراسم از عملکرد وی دفاع کرده و مشکلات پیش‌آمده درباره فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی را ناشی از نبود شفافیت در مقررات عنوان کردند.

مراسم تودیع و معارفه رئیس‌کل بیمه مرکزی بدون "امین" برگزار شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مراسم تودیع محمد ابراهیم امین از سمت ریاست بیمه مرکزی و معارفه عبدالناصر همتی ظهر امروز چهارشنبه با حضور محمدرضا صادق - مشاور رئیس جمهور، عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم و میرسعید نیکزاد لاریجانی، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر اقتصاد و همچنین جمع گسترده‌ای از مدیران بیمه ای کشور از جمله رسول تاجدار، مدیرعامل بیمه البرز، ابراهیم کاردگر، مدیر عامل بیمه آسیا، سید عباس حسینی بیمه ایران، محمد آسوده، مدیر عامل بیمه اتکایی ایرانیان، پرویز خسرو شاهی، قائم مقام بیمه مرکزی، رحیم مصدق، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، حبیب میرزای، سرپرست معاون نظارت بیمه مرکزی و البته بدون حضور محمد ابراهیم امین، برگزار شد.

    در بخشی از این مراسم، محمد آسوده مدیرعامل بیمه اتکای ایرانیان که از سخنرانان حاضر در این مراسم بود، خطاب به علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: بیمه مرکزی 4 نهاد نظارتی دارد که از جمله آن‌ها می توان به دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حسابرسی و سازمان حراست اشاره کرد. آیا باید مسائل پرداخت‌های مدیران بیمه مرکزی از طریق صدا و سیما حل و فصل شود.

    او بخشی از مشکلات ناشی از پرداخت‌های نامتناسب بیمه مرکزی را از مقررات پیچیده پرداخت‌ها دانست و به مقررات پیشین حاکم بر پرداخت‌های بیمه مرکزی در دهه 50 اشاره کرد و گفت: در آن زمان یک مصوبه روشن 4 خطی وجود داشت مبنی بر اینکه حقوق رییس کل بانک مرکزی 20 تومان و اعضای هیات عامل 16 تومان است. اکنون مقررات بسیار سخت و پیچیده است و نیازمند تغییرات لازم در این زمینه هستیم.

    او با بیان اینکه در ماجرای فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی، لطمه اصلی را بیمه مرکزی و دولت خورده است، گفت: آخرین کسی که در این میان از این ماجرا لطمه خورد محمدابراهیم امین است. زمانی ماجراهای مشابهی برای من نیز اتفاق افتاد که لطمه اصلی آن را بیمه ایران خورد.

    در بخش دیگری از مراسم تودیع و معارفه رییس کل بیمه مرکزی، مسعود حجاریان مدیرعامل بیمه مرکزی اظهار کرد: بهتر است ضوابط مربوط به حقوق مدیران دولتی اصلاح شود تا از این وضعیت سوءاستفاده نشود و از سوی دیگر افرادی که مملکت را اداره می کنند و زحمت می کشند دچار مشکل نشوند.

    او با بیان اینکه باید بخش خصوصی در صنعت بیمه کشور تقویت شود، افزود: باید حاکمیت قادر باشد بر بخش خصوصی مدیریت و نظارت کند و بخش خصوصی سالم را حمایت کند و برای کارآمدی آن تلاش کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو