عصر بازار

مقاله بانک حکمت ایرانیان برتر شد

عصر اعتبار- بیست و ششمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی طی روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه سالجاری در محل سالن اجلاس سران ، باحضور وزیر اقتصاد ، رئیس کل بانک مرکزی ، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ، مدیر عامل و جمعی از معاونان و مدیران بانک حکمت ایرانیان ، نهادهای پولی ، بانکی ، بیمه ای و پژوهشگران و کارشناسان این حوزه برگزار شد که در بخش مقالات پژوهشی این همایش ، مقاله ارائه شده از سوی مدیر اعتبارات بانک حکمت ایرانیان تحت عنوان " اصلاح ساختار ریسک اعتباری" بعنوان مقاله برتر در حوزه ریسک اعتباری شناخته شد.

مقاله بانک حکمت ایرانیان برتر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این همایش دکتر دیواندری رئیس پژوهشکده پولی وبانکی در سخنان خود محوریت همایش امسال را اصلاح نظام مالی برشمرد و کاهش نرخ سود بانکی را همچنان در اولویت دانست .  در ادامه دکتر طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز اقتصاد مقاومتی را بستری مناسب برای برنامه ریزی های جاری قلمداد کرد . همچنین دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در سخنان خود پایدارسازی تورم تک رقمی را از برنامه های اصلی بانک مرکزی عنوان کرد.

    بر اساس این گزارش ، در بخش ارائه مقالات برتر ، سید جعفر موسوی مدیر اعتبارات بانک حکمت با تاکید بر اهمیت اصلاح ساختار ریسک اعتباری خاطرنشان کرد : ریسک اعتباری خطیرترین ریسک اعتباری پیش روی  بانک ها و موسسات اعتباری بوده و یکی از بزرگترین تهدیدات و عوامل ورشکستگی آنان تلقی می گردد .

    وی افزود : پژوهش حاضر در پی رتبه بندی اعتباری مشتریان حقیقی (دریافت کنندگان اعتبارت خرد ) بانکها بوسیله سه روش از مجموعه روشهای آماری و هوش مصنوعی مطرح شده در سالهای اخیر شامل مدلهای لاجیت ، شبکه عصبی و الگوریتم ژنتیک و مقایسه صحت و دقت این روشها در رتبه بندی اعتباری این مشتریان می باشد .

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت این سه روش در رتبه بندی اعتباری مشتریان ، تصریح کرد : در میان این سه روش ، روش شبکه عصبی در پیش بینی ریسک اعتباری مشتریان عملکرد مناسبی داشته است .
    بر اساس این گزارش مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در حاشیه برگزاری این همایش ، با حضور در غرفه شرکت مهندسی پیما عمران نیرو (شرکت زیرساخت فناوری بانک حکمت ایرانیان ) از نحوه ارائه خدمات این شرکت بازدید بعمل آورد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی