عصر بازار

۷ دلیل برای موفقیت در زمینه کارآفرینی

عصر اعتبار- ایران با اقتصاد ۴۰۰ میلیارد دلاری پس از عربستان سعودی دومین قدرت اقتصادی در خاورمیانه است و براساس پیش‌بینی بانک جهانی، در سال پیش‌رو شاهد رشدی ۷ درصدی خواهد بود.

۷ دلیل برای موفقیت در زمینه کارآفرینی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین،  هرچند تغییرات و تحولات اقتصادی ایران هنوز کاملا قابل پیش‌بینی نیست اما با توجه به سیستم آموزش عالی ایران که سالانه نزدیک به 233 هزار مهندس و متخصص وارد بازار کارآفرینی می‌کند باید امید زیادی به راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای نوین یا استارتاپ‌ها داشت.

    مجله فوربز هفت دلیل برای رشد کارآفرینی در ایران منتشر کرده است که در زیر می‌توانید مطالعه کنید:

    1- حجم اقتصاد و برداشته‌شدن تحریم‌های جهانی

    ایران کشوری با جمعیت 80 میلیون نفر و با ظرفیت‌های صنعتی بالا، از لحاظ تولیدی جایگاه ممتازی را در بین کشورهای خاورمیانه به خود اختصاص داده است. درآمدهای حاصل از فروش گاز و نفت تنها 10 درصد تولید ناخالص کشور (GDP) را تشکیل می‌دهد و این به آن معنی‌ است که دامنه تولیدات ایران بسیار گسترده‌تر از دیگر کشورهای نفتی است.

    همچنین با برداشته‌شدن تحریم‌های جهانی موج سرمایه‌گذاران مشتاق از اروپا و آسیا به این کشور سرازیر شده است اما هنوز تحریم‌های آمریکا به قوت خود باقی است و معامله‌گران آمریکایی راهی به این بازار پیدا نکرده‌اند.

    2- جمعیت تحصیلکرده و باسواد

    نزدیک به 9,4 درصد از جمعیت کشور یعنی 7,5 میلیون نفر دارای تحصیلات عالی هستند که بیشتر از کل جمعیت کشور اردن است. این نشان‌‎دهنده افزایش سطح دانش کلی جامعه است و می‌تواند توان علمی کشور را در توسعه طرح‌های کارآفرینانه افزایش دهد.

    3-پتانسیل زیاد در حوزه فناوری

    ایران دارای دانشگاه‌های معتبری در حوزه فناوری‌های نو (Nanotechnology) است و پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی بزرگی مانند دانشگاه MIT برای پیشروی در حوزه‌های فناوری ایجاد کرده است.

    4- ارتباط میان کارآفرینان ایران و آمریکا با وجود تحریم‌ها

    با وجود تحریم‌هایی که از سوی آمریکا ایران وجود دارد، فعالیت و دانش کارآفرینی این کشور با مجموعه‌های مرتبط در آمریکا و دیگر کشورهای جهان مانند TED و iBridges در ارتباط و همکاری هستند.

    5- نوسازی زیرساخت‌های کشور

    زیرساخت‌های ایران مخصوصا در حوزه مخابرات در حال بازسازی و پیشرفت است. این امر باعث شده است در طرح‌های کارآفرینانه بتوان از این پلتفرم‌ها استفاده و روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

    6- تغییرات با سرعت زیادتر از انتظار مردم اتفاق می‌افتد

    کریستوفر شرودر Christopher Schroeder، از سرمایه‌گذاران آمریکایی در حوزه استارتاپ‌های نوین می‌گوید، خاورمیانه دستخوش توفانی از کارآفرینی است که به سرعت و با شتاب همه‌چیز را تغییر می‌دهد.

    وی در مورد دو سفر متوالی خود به ایران از تغییرات در زمینه مخابرات و فعال شده خدمات 3G و 4G برای 20 میلیون نفر شگفت زده شده بود.

    7-  کارآفرینی بازده بالایی دارد

    در بازار آمریکا اکثر بخش‌های تولیدی در آن از فناورای متاثر شده‌اند، اما کارآفرینی در ایران جوان است و این به آن معناست که کارآفرینان در ایران می‌توانند عرصه‌های جدیدی را فعال کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو