عصر بازار

سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق:

سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق تمایل دارند در ایران پروژه اجرا کنند

عصر اعتبار- سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق گفت: سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق برای اجرای پروژه در ایران تمایل بالایی دارند.

سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق تمایل دارند در ایران پروژه اجرا کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سعدالله مسعودیان در نشستی که به منظور بررسی راهکارهای جذب سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق برای حضور در استان کرمانشاه با حضور جمعی از مدیران اقتصادی استان در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه سرمایه‌گذاران حقوقی و حقیقی زیادی در اقلیم کردستان عراق تمایل به سرمایه گذاری در کشورهای دیگر دارند، اظهار کرد: این سرمایه گذاران بدلیل نامنی سیاسی و اقتصادی موجود در عراق تمایل به سرمایه گذاری در دیگر کشورها و انتقال سرمایه‌شان به کشورهای دیگر را دارند، لذا باید از این فرصت جهت حضورشان در ایران استفاده کنیم.

    وی افزود: از آبان سال گذشته سفارتخانه ها و کنسولگری‌های کشورمان موظف شده‌اند در بحث جذب سرمایه گذاری خارجی فعالیت بیشتری داشته باشند که ما نیز در این راستا به شناسایی سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق و همچنین معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران به آنها پرداختیم و استقبال بسیار خوبی برای حضور در ایران دارند.

    مسعودیان با بیان اینکه تاکنون از 14 استان کشورمان پروژه جهت عرضه به سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق به ما معرفی شده، گفت: استانهای کرمانشاه و کردستان ایران به لحاظ نزدیکی جغرافیایی و قرابت فرهنگی، در صورت فراهم کردن شرایط می‌توانند در جذب سرمایه گذاران اقلیم کردستان موفق‌تر باشند.

    سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق پروژه‌های نیمه تمام که معطل تامین منابع مالی است را بهترین پروژه‌ها برای معرفی به سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق دانست و گفت: در این پروژه‌ها کارهای مقدماتی نظیر اخذ مجوزها و استعلامات طی شده و شرایط برای ورود سرمایه گذاران در این پروژه‌ها فراهم‌تر است که بر اساس اطلاعاتی که کسب کرده‌ام در استان کرمانشاه ده‌ها پروژه نیمه تمام که معطل سرمایه هستند وجود دارد که می توان آنها را به سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق معرفی کرد.

    مسعودیان با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه گذاری دارد، گفت: آمادگی داریم ترتیب دیدارهای کاری با سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق را بدهیم تا فرصت‌های سرمایه گذاری در استان کرمانشاه به آنها معرفی شود.

    وی با بیان اینکه هم اکنون چندین پروژه توسط سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق در کردستان ایران در حال اجراست، گفت: معتقدم اگر پروژه‌های جذابی داشته و بدرستی آنها را معرفی کنیم، می توانیم سرمایه گذاران بسیاری را از اقلیم کردستان عراق برای اجرای پروژه در استان کرمانشاه تشویق کنیم.

    مسعودیان افزود: تحقق این مهم مستلزم این است که علاوه بر مشخص کردن دقیق فرصت‌های سرمایه گذاری و معرفی پروژه‌های قابل واگذاری با جزییات، شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران سهل کرده و آنها را در پیچ و خم بروکراسی اداری نیندازیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.



     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی