عصر بازار

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا خبر داد

آغاز کار بانک‌های ایتالیایی با بنگاه‌های اقتصادی ایران

عصر اعتبار- رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا به تشریح آخرین تحولات روابط تجاری ایران و ایتالیا پرداخت و اعلام کرد که پنج - شش بانک درجه دو و سه ایتالیایی کارشان را با بنگاه های ایرانی شروع کرده‌اند.

آغاز کار بانک‌های ایتالیایی با بنگاه‌های اقتصادی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد پورفلاح گفت: اگر بخواهیم از نظر کمی سفر هیات های تجاری خارجی را به ایران بررسی کنیم، مشاهده می‌شود که در میان کشورهای مختلف بیشترین بنگاه‌داران از ایتالیا به ایران آمدند که تعدادشان در مرز هزار مورد است.

    وی ادامه داد: همچنین ایتالیا به لحاظ تفاهم نامه ها و پیش قراردادهایی که با ایران منعقد کرده، پیشتاز است و به لحاظ پوشش بیمه ای ساچه با اختصاص دادن چهار میلیارد یورو به عنوان اعتبار، مسیر را برای کار با ایران باز کرد.

    رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا درباره آخرین وضعیت ارتباطات بانکی بین ایران و ایتالیا عنوان کرد: در حوزه روابط بانکی پنج - شش بانک درجه دو و سه ایتالیایی کارشان را با بنگاه های ایرانی شروع کرده اند ولی تا زمانی که نگرانی بانک های درجه یک دنیا از معامله با ایران برطرف نشود عملا این رفت و آمد هیات ها که برای ایجاد زمینه همکاری مفید بوده است به نتیجه نخواهد رسید.

    پور فلاح افزود: خیلی ها می گویند هیات های خارجی در این مدت فقط آمدند و رفتند و آمدنشان هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته است اما به عقیده من این آمد و رفت ها بعد از هشت سالی که ارتباطات ما با شریان های اقتصادی دنیا قطع شده بود ضروری بود و باید انجام می شد تا طرفین یکدیگر را شناسایی کنند.

    وی تصریح کرد: از این مرحله به بعد باید انسجام و یک صدایی داشته باشیم و اینکه روی امتیازاتی که پیش بینی می کردیم و با اجرای برجام بدست می آوریم پا فشاری کنیم و عقب ننشینیم تا بتوانیم به اقتصاد جهانی راه پیدا کنیم. مطمئنا بنگاه های خصوصی خارجی تشنه این هستند که با ایران ارتباط برقرار کنند اما نگرانی که برای آینده شان وجود دارد که باعث شده مقدار زیادی در این زمینه تامل کنند.

    پور فلاح اضافه کرد: اگر زودتر توافقاتی که پیش‌بینی می کردیم پس از برجام می تواند بر اقتصادمان تاثیر بگذارد را اجرایی نکنیم، به تدریج سفر هیات های خارجی رو به کاهش خواهد رفت و به همان وضعیت قبلی یعنی یک جزیره بدون ارتباط با دنیا برمی گردیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو