عصر بازار

اجاره بهای برخی واحدها

افزایش متقاضیان در بازار اجاره

عصر اعتبار- با گذشت یک هفته از خردادماه سال جاری به متقاضیان بازار اجاره در بنگاه‌های املاک افزوده شده و قیمت‌ها هم با شرایط جدید تعیین می‌شوند.

افزایش متقاضیان در بازار اجاره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، با گذشت یک هفته از خرداد ماه، رفته رفته به تعداد متقاضیان بازار اجاره در بنگاه‌های املاک افزوده می‌شود که موجب رونق بیشتر املاکی‌ها شده است. یکی از مواردی که نقش زیادی در انتخاب واحد برای متقاضیان دارد، قیمت مناسب واحدهای استیجاری است اما مانند هرسال به نرخ آنها افزوده شده و با قیمت‌های بیشتری نسبت به سال گذشته اجاره داده می شوند.

    براین اساس، در فروردین ماه سال 1395 شاخص کرایه مسکن استیجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.8 و 11.1 درصد رشد نشان می‌دهد هرچند که این افزایش را متناسب با تورم موجود در کشور دانستند اما این رقم تورم در فروردین که بازار مسکن به حالت نیمه تعطیل است نشان از افزایش بیش از این رقم در ماه‌های رونق بازار اجاره دارد.

    در واقع با وجودی که قیمت مسکن تحت تاثیر رکود با کاهش مواجه شده است اما بازار اجاره بها همچنان داغ بوده و هر ساله هم به نرخ‌های آن افزوده می‌شود که به نظر می رسد امسال هم با شروع فصل اجاره، مالکان قیمت ها را افزایش دهند.

    در واقع روند افزایشی اجاره بها نسبت به سال‌هایی که مسکن در اوج قیمت بود، کمتر است اما بازهم پرداخت رقم‌های سنگین اجاره برای اغلب مستاجران دشوار بوده و آنها مجبورند هر ساله رقم بیشتری را نسبت به سال قبل بپردازند در حالی که درآمدهای آنها تغییر چندانی نسبت به سال گذشته ندارد.

    اجاره بهای برخی واحدها در محله‌های مختلف تهران

    براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، واحدی 50 متری در خواجه نظام - اجاره دار یک خوابه، بدون پارکینگ، با انباری 11 میلیون تومان رهن و 700 هزار تومان اجاره تعیین شده است و برای واحدی 49 متری و یکخوابه در نارمک - تلفنخانه، طبقه اول با پارکینگ 52 میلیون تومان رهن در یافت می‌شود.

    در خیابان مخصوص - سینا واحدی 50 متری با انباری و تراس،  15 میلیون تومان رهن و 500 هزار تومان اجاره تعیین شده است. در سبلان جنوبی واحدی 46 متری و یکخوابه با تمامی امکانات با شرایط 42 میلیون تومان رهن داده می‌شود.

    واحدی 50 متری در دروازده شمیران طبقه سوم بدون پارکینگ 40 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود و در میدان محمدیه، مترو مولوی برای واحدی 50متری با انباری شرایط 14 میلیون تومان رهن و 430 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

    همچنین در بلوارفردوس، بهارشمالی واحدی 50 متری و یکخوابه با تمامی امکانات 58 میلیون تومان رهن داده می شود و در خیابان گرگان شهید نامجو واحدی 50 متری و 5 ساله طبقه دوم با تمامی امکانات با 20 میلیون تومان رهن و 600 هزار تومان ماهانه، اجاره داده می‌شود.

    در پونک - ایران زمین جنوبی برای واحدی 50 متری زیرهمکف، 30 میلیون تومان رهن و 100 هزار تومان اجاره تعیین شده است و در شریعتی - کلیم از واحدی 49 متری طبقه اول با انباری 12 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 100 هزار تومان اجاره دریافت می‌شود.

    براین اساس، واحدی در تهرانپارس جشنواره - درختی به مساحت 50 متر طبقه اول با پارکینگ و انباری 42 میلیون تومان رهن داده می‌شود و در اشرفی- 35متری گلستان واحدی با همین متراژ با تمامی امکانات با شرایط 10 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 450 هزار تومان به اجاره می‌رسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو