عصر بازار

رونمایی از سند تحول بانک قوامین با حضور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

عصر اعتبار- در بیست و یکمین همایش سراسری معاونین و مدیران بانک قوامین با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی ، دکتر نتاج مدیرعامل بانک ، دکتر نجف پور قائم مقام مدیرعامل ، معاونین و مدیران بانک از سند تحول بانک قوامین رونمایی شد.

رونمایی از سند تحول بانک قوامین با حضور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این مراسم فرمانده نیروی انتظامی طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نیز گرامیداشت روز سوم خرداد،اظهار داشت: این ایام یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را برای انسان زنده می کند و  پیروزی رزمندگان در فتح خرمشهر، پیروزی بسیار بزرگی بود.


    وی افزود: فرمایشات امام (ره) مبنی بر اینکه " خرمشهر را خدا آزاد کرد" نشانگر آن است که این فتح عظیم کار انسان نبوده بلکه لطف و عنایت الهی موجب این پیروزی بزرگ شده؛ عامل موفقیت ما در همه عرصه ها، توکل به پروردگار و توسل به ائمه اطهار است که این رمز موفقیت مردان بزرگ و الهی بوده و در دفاع مقدس موارد بسیاری را در این راستا شاهد بوده ایم.
    سردار اشتری با اشاره به تاریخچه تأسیس بانک قوامین و نیز نقش تاثیرگذار آن در نیروی انتظامی و سیستم بانکی کشور، گفت: این بانک روز به روز پویاتر و شکوفاتر شده به گونه یی که علاوه بر رفع مشکلات خود، کمک های لازم را برای تحقق اهداف سازمان ارائه کرده است.
    وی ادامه داد: علاوه بر ظرفیت های خوبی که در بانک قوامین وجود دارد، مدیران و کارکنان لایق، شایسته و دلسوز نیز در آن مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند.
    فرمانده ناجا با بیان اینکه اقداماتی که در بانک قوامین انجام می شود، مورد تأیید بانک مرکزی است، گفت: بنا به اذعان مسئولان و مدیران بانک مرکزی اقدامات صورت گرفته از سوی این بانک منطبق با ضوابط بانکی کشور است؛ بانک قوامین نه تنها برای ناجا بلکه پشتوانه مالی خوبی در سیستم بانکی کشور نیز به شمار می آید.
    سردار اشتری با تاکید بر اینکه هیچ اقدامی در این بانک خارج از ضوابط بانکی انجام نمی شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بانک قوامین متعلق به نیروی انتظامی است باید در حوزه مأموریتی خود استقلال داشته باشد.
    سردار اشتری به بحث معیشت کارکنان و تأکید موکد رهبر انقلاب بر ارتقاء آن اشاره کرد و گفت: بانک قوامین و بنیاد تعاون ناجا می توانند با پشتیبانی های خود،  ناجا را در اجرای مأموریت خود که همانا ارتقاء معیشت کارکنان است، تقویت کنند.
    فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر ضرورت تحقق اجرایی شدن سند تحول راهبردی بانک قوامین گفت: این سند با همت مدیران این مجموعه و متناسب با ظرفیت های موجود و بر مبنای اصول دینی و بانکداری اسلامی تنظیم شده که ملاک عمل ما است تا از این طریق به اهداف بزرگی که بانک قوامین و نیروی انتظامی دارند، دست پیدا کنیم .
    سردار اشتری هم چنین افزود: سند تحول راهبردی براساس مبانی علمی ، پایه های تخصصی و تجارب مدیران تنظیم شده که امیدواریم این سند، راه موفقیت را به ما نشان دهد.


    وی به ضرورت استفاده از کلیه ظرفیت ها، تجهیزات و تکنولوژی روز تأکید کرد و گفت: باید سیستم، تجهیزات و نظام بانکی قوامین به روز بوده و از کلیه ظرفیت ها و امکاناتی که می تواند موجب ارتقاء نظام بانکی شود، بهره ببریم؛ البته در ناجا ظرفیت های خوبی در زمینه IT وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.
    فرمانده ناجا به مزیت های مطالعه تطبیقی نظام بانکی کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: بایستی اقدامات تأثیرگذار کشورها مورد مطالعه و پس از بومی سازی به اجرا در بیاید.
    سردار اشتری در سخنان خود به افزایش کارآمدی شعب  بانک قوامین، جلب اعتماد و اطمینان مشتریان و ارائه خدمات به آنان نیز تأکید کرد.
    وی با اشاره بر کاهش هزینه ها ،جذب منابع و سپرده های ارزان قیمت و نیز نامگذاری امسال با عنوان " اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) تصریح کرد: نه تنها دولت بلکه باید همه سازمان ها و آحاد جامعه برای تحقق شعار سال، تلاش کنند.
    این مقام عالی انتظامی با اشاره به دیدگاه نیروی انتظامی در سال اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: در دیدگاه اول باید بدانیم ناجا علاوه بر ظرفیت ها چه نقشی می تواند در تحقق این امر داشته باشد .
    فرمانده ناجا، ایجاد فضا و امنیت مناسب برای سرمایه گذاران در کشور را دومین نگاه نیروی انتظامی عنوان کرد و ادامه داد: بارها تأکید کرده ایم با توجه به امنیت حاکم در کشور امکان سرمایه گذاری در کلیه نقاط آن وجود دارد.
    سردار اشتری نگاه به داخل سازمان را سومین دیدگاه ناجا در تحقق شعار سال عنوان و تصریح کرد: باید استفاده از تولیدات داخلی در سازمان در اولویت قرار گیرد؛ البته انجام این اقدام از سوی کلیه دستگاه ها نیز می تواند در تحقق شعار سال نقش بسزایی داشته باشد.
    برپایه همین گزارش قبل از سخنان سردار اشتری نیز دکتر نتاج مدیرعامل بانک قوامین گزارشی از عملکرد این  بانک و اقدامات انجام شده در عرصه اقتصادی کشور را ارائه نمود و در خصوص سند تحول بنیادین بانک قوامین که در بیست ویکمین همایش سراسری معاونین و مدیران بانک از آن رونمایی شد گفت : سند تحول بنیادین بانک بعد از ماه ها تلاش تهیه شده و از نقطه نظرات تمام مجموعه و رده های مختلف بانک استفاده شده است سندی است که انشاء ا... منجر به هجرت بانک می شود  و  نقشه راه  بانک قوامین خواهد بود.
    وی تاکید کرد سند راهبردی تهیه شده کاملا بومی بوده و ناظر بر آینده بانک می باشد .
    دکتر نتاج رویکرد بانک را بر دو محور اساسی خواند و خاطر نشان کرد : افزایش درآمدها از سپرده های قانونی و مدیریت هزینه ها با نگاه رو به کاهش ، مبنای کار ما می باشد و تلاش داریم این محورها را با کمک مجموعه همکاران بانک برنامه¬ریزی و اجرایی نماییم .
    شایان ذکر است همایش دو روزه بانک قوامین با شعار تحول و توسعه بنیادین بانک ، اقدام و عمل در موسسه فرهنگی و ورزشی بانک قوامین و با محوریت
    -ابلاغ سیاست ها و راهبردهای بانک در سال 95
    -نهایی نمودن سند تحول جامع بانک (شامل مضامین ، محورها ، اهداف ، استراتژی ها ،پروژه ها واقدامات )
    -بررسی وضعیت اعتباری بانک ( از منظر روش ها و جهت گیری ها ، توسعه کمی و کیفی تسهیلات)
    -تجزیه وتحلیل وضعیت منابع بانک ( ترکیب ، روند ، هزینه ها ومقایسه عملکرد استان ها )
    -توسعه درآمدهای غیرمشاع بانک ( از منظر محصولات نوین بانکی و محصولات کارمزد محور ، توسعه بازار)
    برگزار گردید .
    برپایه همین گزارش سردار اشتری بعد از حضور در همایش مدیران بانک قوامین از مکان های مختلف موسسه فرهنگی و ورزشی این بانک بازدید به عمل آورد .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی