عصر بازار

تقوی نژاد:

امسال سالی سرنوشت ساز برای نظام مالیاتی کشور است

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور سال ۹۵ را سالی سرنوشت ساز برای نظام مالیاتی و مردم عنوان کرد و گفت: افزایش درآمدها، کاهش هزینه های وصول، افزایش کارآیی و تعامل با مردم، از مهمترین سیاست های سازمان امور مالیاتی کشور در سال جاری به شمار می رود.

امسال سالی سرنوشت ساز برای نظام مالیاتی کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رسانه مالیاتی، سید کامل تقوی نژاد در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی گفت: امسال بحث تعامل با مردم و مودی محوری جزو رویکردهای اصلی ماست و بازسازی وجهه سازمان در جامعه و ایجاد وجهه ای مثبت و قابل اعتماد، در دستور کار ما قرار گرفته است.

    وی اقداماتی همچون عدم افزایش مالیات صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال 94 و بخشودگی جرایم قابل بخشش را در راستای تحقق این مهم عنوان کرد و گفت: توافق با اصناف باعث شد تا جو روانی آرام و رضایت بخشی در میان اصناف و مشاغل برقرار گردد. تقوی نژاد همچنین اصلاح قانون مالیات ها و کاهش تعداد طبقات و نرخ های مالیاتی را نیز از جمله اقدامات دیگری برشمرد که به منظور افزایش رضایت مندی مودیان به اجرا در آمده و خاطرنشان کرد: با همین رویکرد، بحث سلامت نظام مالیاتی به عنوان مهمترین مطالبه مردم و نظام از این سازمان، به صورت جدی در حال پیگیری است.

    وی همچنین تغییر زمان ارایه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل از تیرماه به خردادماه را در همین راستا قلمداد کرد و گفت: از این پس شاهد ازدحام بیش از حد مودیان مالیاتی در حوزه ها نخواهیم بود و همچنین کارآیی و بهره وری در حوزه های مالیاتی نیز افزایش خواهد یافت.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، حذف شیوه علی الراس از سیستم مالیاتی را یکی از مهمترین محورهای اصلاح قانون مالیات ها برشمرد و گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی به استناد اظهارنامه مالیاتی و یا اظهارنامه مالیاتی برآوردی براساس اطلاعات طرح جامع مالیاتی تعیین خواهدشد.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به مواد 91 و 92 قانون خدمات کشوری در خصوص سلامت نظام اداری، عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور جزو معدود سازمان هایی است که اقدامات عملی خوبی در خصوص اجرای مواد مذکور به انجام رسانده و بازرسین ویژه ای را به منظور نظارت بر اجرای صحیح قانون و بالا بردن ضریب سلامت ماموران منصوب نموده است.

    وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با فساد اداری، عنوان داشت: بدون ارتقای سلامت نظام اداری نمی توانیم وجهه سازمان را در نزد مردم مثبت کرده و از اعتبار سازمان دفاع کنیم؛ بنابراین باید به هر شکل ممکن از تخلف عده ای قلیل و اندک که وجهه سازمان را خدشه دار می سازند، با نظارت و بازرسی های موثر و دقیق، جلوگیری کنیم.

    وی عمده این اصلاحات را در راستای چابک سازی و کارآمدی نظام مالیاتی قلمداد کرد و عنوان داشت: در بخش رسیدگی به پرونده های مالیاتی و همچنین دادرسی مالیاتی و قرارهای صادره، هنوز زمان انجام کار با استانداردهای موجود فاصله دارد که در تلاش هستیم تا حد ممکن این زمان ها را کاهش دهیم.

    وی همچنین از لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و لایحه نصب و راه اندازی صندوق مکانیزه فروش به عنوان دو برنامه مهم دیگر سازمان در سال جاری یاد کرد و گفت: لایحه اجرای صندوق مکانیزه فروش هم اکنون در مجلس در حال بررسی بوده و همچنین لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در کمیسیون اقتصادی دولت در حال نهایی شدن است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی