عصر بازار

مقام ایرانی:

حمل و نقل آسان، کم هزینه و بازار جذاب مزیت تجارت با روسیه است

عصر اعتبار- معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: حمل و نقل دریایی ، ریلی و زمینی با روسیه شرایط را برای همکاری های تجاری ایران با این کشور تسهیل کرده و شرایط برای توسعه تجارت مهیا است.

حمل و نقل آسان، کم هزینه و بازار جذاب مزیت تجارت با روسیه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «هوشنگ رضایی ثمرین» که برای شرکت در همایش تجاری بازرگانان ایران و روسیه به مسکو سفر کرده است گفت: ایران از توسعه همکاری های بازرگانی با روسیه استقبال می کند و امکانات برای گسترش روابط دو کشور فراهم شده است.
    وی در مورد روابط تجاری ایران و روسیه گفت: همکاری های تجاری ایران و روسیه روند رو به افزایش یافته است و طرف ایرانی تلاش می کند در این روند سهم بیشتری برای صادرات خود داشته باشد.
    رضایی ثمرین افزود: انتظار داریم با توجه به امکاناتی که ایران در عرصه تولید کالاها به ویژه مواد غذایی داراست و با توجه به این که ثابت کردیم شریک مطمئنی هستیم و برنامه های راهبردی زیادی را برای همکاری با روسیه داریم این کشور قوانین گمرکی خود را برای ایران تسهیل کند.
    معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان این که صادرات ایران به روسیه در یک ماه نخست سال جاری (شمسی) در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بخش تجاری ایران واقعا علاقمند به مشارکت گسترده با روسیه است.
    وی ادامه داد: همین شرکت گسترده و استقبال از همایش مسکو که هزینه زیادی برای آنها دربرداشته است که بخش تجاری واقعا علاقمند به فعالیت های تجاری و همکاری در این عرصه با روسیه است.
    رضایی ثمرین گفت: ما 100 هزار واحد تولیدی در ایران داریم که با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند و این مراکز آماده هستند در صورت ایجاد بازار خارجی تقاضا، بلافاصله ظرفیت های تولیدی خود را افزایش
    دهند.
    معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به تلاش دولت ایران برای گسترش صادرات اظهار داشت: دولت ایران تمام سعی و تلاش خود را می کند که واحدهای تولیدی مجهز به تکنولوژی روز شوند و قیمت تمام شده کالاها را هم کاهش می دهد تا تولیدکنندگان ایرانی بتوانند در بازارهای جهانی رقایت کند.
    وی افزود: ایران در زمان حاضر به 158 کشور صادرات دارد.
    رضایی ثمرین در ادامه به تاثیر مثبت برجام بر بخش تجاری و همکاری های ایران با کشورهای دیگر ازجمله روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: در نتیجه اجرای برجام تسهیلاتی در بخش مبادلات بانکی ایجاد شده است و حلقه های ارتباط را کامل می کنیم.
    مقام تجاری استان تهران گفت: پیش بینی می کنیم به زودی با روسیه در زمینه های بانکی و گمرکی تسهیلاتی ایجاد شود که به ارتقای سطح همکاری های بازرگانی و اقتصادی منجر می شود.
    وی افزود: سطح مبادلات بازرگانی ایران و روسیه در پنج سال آینده از 10 میلیارد دلار فراتر می رود و برای دستیابی به این هدف برنامه ریزی می کنیم.
    در همایش دو روزه مسکو که هفته گذشته برگزار شد، شناخت بیشتر از توانمندی های بخش های مختلف تولیدی و امکانات ایران و روسیه در تامین نیازهای متقابل و همچنین معرفی فرصت های بیشتر همکاری بررسی شد.
    «همکاری های تجاری دو کشور: دشواری ها و چشم اندازها»، «نقش و جایگاه اقتصاد و بازار روسیه در جامعه همسود»، «شناسایی و بررسی نیازهای بازار روسیه»، «ویژگی بازار مصرف، ذائقه، سلیقه سنجی، نیازها و رفتار مصرف کنندگان و خریداران روسی» و «شیوه های تبلیغات و ایجاد برند در روسیه» نیز موضوع های تخصصی این نشست بود.
    در این همایش که توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ،شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت و کنسرسیوم اتاق های صنایع و بازرگانی روسیه برگزار شد، مدیران برخی موسسات اقتصادی دو کشور از جمله بانک کشاورزی و اتحادیه تجاری و صنعتی روسیه شرکت داشتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی