عصر بازار

نوبخت خبرداد:

اقتصاد درحال خروج ازرکود است

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور با انتقاد از مالیات‌گریزی در کشور و اینکه عده‌ای فرار مالیاتی را یک هنر می‌دانند، گفت: اقتصاد کشور در حال خروج از رکود است.

اقتصاد درحال خروج ازرکود است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت امروز در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور، ضمن تاکید بر بند مصرح 17 سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به این بند، سهم مالیات‌ها در درآمدهای دولت باید افزایش پیدا کند و امسال شاهد اقدام و عمل در عرصه سیاست اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

    معاون رئیس جمهور رشد وصول مالیات در دو ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل را افتخار آفرین دانست و افزود: تامین هزینه های کشور به تلاش کارکنان مالیاتی بستگی دارد و دولت نیز باید ابزارها، امکانات و منابع مورد نیاز را در اختیار سازمان قرار دهد تا بتواند نسبت 10 درصدی مالیات به تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده در قانون برنامه ششم را محقق سازد.

    نوبخت با بیان اینکه اقتصاد کشور در حال خروج از رکود است، عنوان کرد: با توجه به شرایط رونق اقتصاد، باید به سمتی برویم که سهم مالیات ها از بودجه افزایش یابد؛ البته نه از محل افزایش نرخ‌ها و فشار بیشتر بر مودیان موجود، بلکه با شناسایی آن بخش از اقتصاد که هم اکنون از مالیات مستثنی یا معاف است و یا ما از آن مغفول مانده ایم.

    سخنگوی دولت اظهارداشت: کار در دستگاه مالیاتی، کار سختی است از آن جهت که هم شما باید قاطعانه مالیات اخذ کنید و هم عادلانه و همین امر، باعث می شود کار شما سخت باشد و همچنین باید مراقبت نمائید محبوبیت و اعتبار سازمان به واسطه مالیات ستانی خدشه دار نشود.

    وی با اشاره به اینکه عده ای در کشور فرار مالیاتی را یک هنر می دانند، گفت: متاسفانه درکشور فرهنگ مالیات گریزی وجود دارد و هنر شما این است که با رعایت عدالت، قاطعانه مالیات را وصول کنید.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، خواستار تلاش همه جانبه و کار جهادی همکاران این دستگاه به منظور اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی