عصر بازار

روابط اقتصادی با کشور چین بلند مدت و راهبردی است

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: روابط اقتصادی ایران با کشور چین بلند مدت ، راهبردی و به نفع دو کشور است.

روابط اقتصادی با کشور چین بلند مدت و راهبردی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد رضا نعمت زاده در دیدار با رییس کمیته مشاورین بخش تحقیقات و توسعه بین المللی آکادمی علوم اجتماعی چین ؛ افزود: در فضای جدید بین المللی نه تنها همکاری ما با کشور چین کم نمی شود بلکه این روابط ارتقاء یافته و با ترکیب توانایی و ظرفیتهای دو کشور می توان به هم افزایی خوبی رسید.

    نعمت زاده با اشاره به علاقمندی برای در اختیار گذاشتن بازار چین و ایران به یکدیگر ؛ گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز خاورمیانه بازاری 400 میلیونی است و این فرصت خوبی برای چینی ها برای گسترش روابط تجاری و صنعتی محسوب می شود.

    وزیرصنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: زمینه های همکاری اقتصادی با کشور چین فراوان است که بطور خلاصه در بخش هایی نظیر فولاد، آلومینیوم ، خودرو، لوازم خانگی ، صنایع هوایی و غیره است که باید برای هر کدام از اینها مکانیزمی راتعریف کنیم.

    وزیر صنعت، معدن وتجارت یادآور شد: کشور چین می تواند در احداث شهرکهای صنعتی به ویژه در مناطق آزاد ایران که از معافیتهای مالیاتی ویژه برخوردار است با جمهوری اسلامی ایران همکاری خوبی داشته باشد.

    نعمت زاده در این دیدار به گسترش همکاری های آموزشی با کشور چین برای سطوح مدیریتی بمنظور انتقال علوم فنی ، فناوری و استاندارد سازی تولیدات صنعتی تاکید کرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: با رفع موانع بین المللی بانکی علیه ایران می توان آینده خوبی را برای تجار ایرانی و چینی متصور شد چرا که تجار از وضع موجود آسیب جدی می بینند.

    در این دیدار « خانم باگی جائو» رییس کمیته مشاورین بخش تحقیقات و توسعه بین المللی آکادمی علوم اجتماعی چین نیز گفت: باید مکانیزم و مدلهای همکاری درستی بین ایران و چین تعریف شود همچنین قوانین بصورت راهبردی تدوین شوند.

    وی گفت: با تجمیع شرکتهای معروف و قوی ایرانی و چینی همکاریهای خوبی شکل می گیرد.

    به گفته «خانم باگی جائو»؛ ارتباطات تجاری ایران و چین به 20 سال قبل بر می گردد که می تواند این موضوع دنبال و تقویت شود.

    وی گفت: ما نیاز داریم تا از قوانین سرمایه گذاری خارجی و احداث واحدهای تولیدی و تجاری در ایران بمنظور سرمایه گذاری مشترک با ایران ؛ اطلاعات بیشتری بدست آوریم تا به سطح همکاریهای راهبردی برسیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو